סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 13.12.2019)

08:42 13.12.2019

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ העתירה המנהלית שהוגשה היום (9.12.2019) ע”י סלקום ישראל, גולן טלקום ומרתון 018 אקספון לבית-המשפט המחוזי בירושלים (בשיבתו כבית-משפט מחוזי לעניינים מינהליים בנושא מכרז דור חמישי [עליה דווח במספר אתרים] הוגשה לא רק נגד משרד התקשורת אלא גם נגד פרטנר תקשורת, הוט מובייל ופלאפון תקשורת; טרם נקבע מועד לדיון בעת”מ.

■ ועדת המכרזים במרכז הלאומי להשתלות  – בסבב אישורים מהיר לאור דחיפות הבקשה [בנימוק של “התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”] – אישרה והמליצה לוועדת הפטור המשרדית במשרד הבריאות לאשר התקשרות עם חברת לאופר תעופה ג. ה. י. בע”מ לביצוע טיסה פרטית לצ’כיה, לטובת החלפת איברים בין המדינות. הטיסה אמורה להתקיים ביום 10.12.2019.

משרד המשפטים פירסם את תקנות רואי חשבון (התנהגות שאינה הולמת את כבוד המקצוע) (תיקון – כללים בדבר פרסומת מותרת): “עיקרו של תיקון זה בהרחבת אפשרויות הפרסום העומדות בפני רואי החשבון, לרבות פרסום ברשת האינטרנט, ברשתות חברתיות וביישומונים, אשר אסורים כיום, וכן התרת כל אמצעי פרסום נוסף ככל שאותו אמצעי לא נאסר במפורש בתקנות אלו – כגון שילוט חוצות שלא על משרדו של רואה החשבון, פרסום על גבי תחבורה ציבורית או “פרסומת קופצת” אותם מוצע לאסור”.

■ העליון דחה (8.12.2019) ‘עתירה ציבורית’ לבג”ץ של הקליניקות המשפטיות במרכז האקדמי “שערי מדע ומשפט” נגד הממשלה, ראש הממשלה ו- 10 משיבים נוספים [ובהם השב”כ, ועדת השרים לפי חוק המאבק בתוכנית הגרעין של איראן, שר האוצר + משרד האוצר + החשכ”ל, משרד הביטחון, המל”ל ומערך הסייבר הלאומי]; ביקשו ל”חייב את המשיבים, ביחד ולחוד, לקיים את כל הוראות חוק המאבק בתכנית הגרעין של איראן”; “עתירה זו הינה מיותרת בתכלית: היא בזבזה את זמנו היקר של בית-המשפט, וטוב היה אילו לא הייתה מוגשת מלכתחילה”.

■ הוגשה (9.12.2019) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ: מצרפת לקוחותיה לשירות תא קולי ושיחה מזוהה מבלי שביקשו ו/או נתנו הסכמתם לכך; המחיר של קו הטלפון כבר כלל את מחיר השירות הנוסף מבלי שנמסר מראש ללקוח על צירופו לשירות הנוסף ומבלי שנתן הסכמתו לכך.

■ יו”ר הכנסת והסגנים אישרו ב- 9.12.2019 הנחה על שולחן הכנסת את הצעת חוק מניעת ביריונות ברשת (פ/1297/22) של ח”כ אורלי לוי אבקסיס; “מטרת חוק זה לצמצם את תופעת הבריונות ברשת בקרב ילדים ובני נוער ולהבטיח הקנייה של ערכי שוויון וסובלנות לתלמידי בתי-ספר”; “העלאת המודעות באמצעות הסברה אינטנסיבית של ההשלכות והתוצאות של הבריונות תביא לכך שרמת הבריונות והאלימות ברשת תרד, וזאת מכיוון שהדבר ייצור הרתעה וכן הזדהות והבנה של חומרת התופעה”.

■ וול סטריט ג’ורנל: לראשונה מאז 2012, בורסת NASDAQ מובילה על פני בורסת New York Stock Exchange, NYSE בכסף שגוייס במסגרת הנפקות ציבוריות ראשוניות [Initial Public Offerings, IPOs]: עד כה מדובר ב- 32.4 מיליארד דולר לעומת 26.2 מיליארד דולר, בהתאמה.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ מכרז חדש של משרד החינוך המתפרסם היום (8.12.2019): מכרז היקפים משתנים לפיתוח תשתיות למחקר ופיתוח (מו”פ), ליזמות וחדשנות במערכת החינוך; המטרה: תמיכה בתשתית מחקרית ויישומית בהיערכות מערכת החינוך לעבר העתיד ובחיזוק עבודתו בהווה, באמצעות: סקירת מגמות, כתיבת דוחות ופיתוח כלים תומכים לקריאה נוספת על פדגוגיה מוטת עתיד

■ אושרה הארכה של התקשרות משרד ראש הממשלה עם הממונה על שבויים ונעדרים (שו”ן) ירון בלום לתקופה שמ- 1.11.2019 ועד 31.10.2020 בהיקף 631.800 ₪.

■ מכרז חדש של משרד הכלכלה המתפרסם היום (9.12.2019): מכרז להקמה ולהפעלה של קהילות חדשנות בתחומים שונים.

■ מכרז חדש של משרד הרווחה המתפרסם היום (9.12.2019): מכרז לחיבור בתי אזרחים ותיקים למערכת דיגיטלית שתאפשר תקשורת דו-כיוונית [וידאו ושמע איכותי, בין בתי אזרחים ותיקים שונים הנמצאים בביתם, וכן בין אזרחים ותיקים למרצים ומנחים הנמצאים במרכזי היום או בביתם].

משרד האוצר/החשב הכללי מפרסם היום (11.12.2019) בקשה לקבלת מידע (RFI) בנושא: כלים לעריכת טקסט עשיר בסביבת דפדפן לטובת הכנת פרוטוקולים.

■ מכרז חדש של הרשות הממשלתית למים וביוב המתפרסם היום (12.12.2019): מכרז פומבי לייעוץ ולהערכת נזק כלכלי העלול להיגרם כתוצאה מהוספת מסילת רכבת רביעית בתוואי האיילון [במסגרת תת”ל 33 הועלתה כוונה להקים מסילת רכבת רביעית הצפוייה להקטין את הספיקות בכחצי בקטעים מסוימים בתעלת הנחל. כדי למנוע הצפות נבחנו מספר חלופות לריסון הנגר. חלופות הריסון נבחנו ע”י הות”ל והוחלט ב- 26.12.2016 על חלופה משולבת הנותנת פתרונות כך שבשלב הסופי יתנו מענה לאירועי שיטפונות הצפויים להתרחש בהסתברות של 1:100 ובשלבי הביניים ישפרו את המצב באופן ניכר; יישום החלופות ידרשו זמן הקמה ועל כן יעילות יישומן אינו ודאי.  רשות המים מבקשת, במסגרת מכרז זה, לבחון את משמעות הנזק הכלכלי למשק תוך התחשבות ב- 3-4 חלופות נגר שיקבעו ע”י רשות המים ובהתאם לספיקות אשר מוערך כי יגיעו לנחל איילון ויגרמו להצפות ולנזקים באזורים הצפויים להיפגע].

■ בקשה לקבלת מידע (RFI) חדשה של משרד המשפטים/אגף הסברה דוברות ותקשורת המתפרסמת היום (12.12.2019): קיומם (או פיתוחם) של שירותי אינטגרציה למידע תקשורתי, ניתוחי דעת קהל ומחקרי אפקטיביות תקשורתית [“האגף מעוניין להטמיע כלי עבודה אינטגרטיבי אמין סטטיסטית לצורך מדידת חלחול מסריו לציבור בכלל ולצורך מדידת קריטריונים ספציפיים כגון אמון הציבור במערכות אכיפת החוק (אמון במוסד מעיד על תפיסת הפרט כי ניתן לסמוך על המוסד, כי המוסד שומר על החוקים להם הוא כפוף, עובד היטב ומשרת את אינטרס הכלל. האגף מקווה לעשות זאת באמצעות מערכת אלקטרונית או באמצעות אינטגרציה של שרותים אנושיים עם מערכת אלקטרונית”].

■ מכרז חדש של משרד הרווחה, העבודה והשירותים החברתיים המתפרסם היום (12.12.2019): “עבודאטה” – אתר מידע על שוק העבודה בישראל: אגף אסטרטגיה ותכנון מדיניות בזרוע עבודה שבמשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים (באמצעות וועדת ענ”א) מזמין ספקים להציע הצעות להקמת ותחזוקת אתר להנגשת מידע לגבי שוק העבודה ואפשרויות הלימודים בישראל  עם אופציה למתן שירותים דומים ליחידות הזרוע; “עבודאטה” הינו פרוייקט של יחידת האסטרטגיה ותכנון מדיניות במשרד המבוצע בשיתוף יחידת המחשוב של המשרד, עם המיזם הלאומי ‘ישראל דיגיטלית’ מטעם המשרד לשוויון חברתי, משרד האוצר וג’וינט ישראל-תבת, אשר מטרתו להקים אתר אינטרנט בו יונגש מידע מעודכן ומועיל לגולשים לגבי שוק העבודה והלימודים בישראל, באופן שיסייע להם להפיק תובנות משמעותיות.