סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 13.11.2020)

14:08 13.11.2020

קטגוריות: כללי

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו השבוע ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ הוגשה (10.11.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ ו- 50 דירקטורים ומנהלים ונושאי חברה בחברה, בשם כל מי שהחזיק במניות בזק ביום 9.11.2020; טרם פורסם כתב התביעה המלא; היקף התביעה הקבוצתי: 700 מיליון ₪.

■ בזק בהודעה (10.11.2020) לבורסה לני”ע בת”א ולרשות לני”ע: למחוזי י”ם הוגשה בקשה (נוספת) לגילוי מסמכים לפני הגשת תביעה נגזרת בעניין יתרות נכסים בספרי בזק בינלאומי; יצויין כי גם הפעם (כמו במקרה הקודם עליו דיווחתי כאן באתר (5.11.2020 בבוקר) מגישת הבקשה היא חברת אוליר מסחר ותעשיות.

■ לאחר שאתמול (10.11.2020) דיווחתי על ת”צ נגד בזק בהיקף קבוצתי של 700 מיליון ₪ בשם בעלי מניות שלה, מתברר כי אתמול הוגשה ת”צ נוספת, מאוחרת יותר, נגד בזק ובי קומיוניקיישנס: “עניינה של תובענה זו הוא בנזקים שנגרמו למבקש ולחברי הקבוצה המיוצגת כתוצאה ממעשים וממחדלים של המשיבים, שפעלו בניגוד לחוק ניירות ערך, והתקנות שהותקנו מכוחו”.

■ עוד זה מדבר וזה בא: תביעה ייצוגית שלישית בתוך יממה למחוזי בת”א נגד בזק בשם הלקוחות המחזיקים במניות החברה; היקף התביעה הקבוצתי: 55 מיליון ₪.

= = = = = = = = = =

■ פורסם הדו”ח המסכם את פעילותה של פרקליטות המדינה על יחידותיה השונות בשנת 2019: אשתקד נפתחו ביחידת הסייבר 56 תיקים באפיק הפלילי בפרקליטות – חלק ניכר מהם מרובי חשודים ורחבי היקף או מרובי נפגעים והוגשו 37   כתבי אישום (על בסיס תיקים אלה או תיקים שנפתחו בשנים קודמות). חמישים-ושלושה אחוזים מהתיקים שנפתחו הם בעבירות במרחב המקוון ממניע כלכלי ו- 33% הם בתחומי המין, הזנות והתועבה באמצעות מחשב; 2% הם בתחום ביטחון המדינה.

■ לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד פרטנר תקשורת בגין משלוח של פרסומת מפרה (הודעות POPUP ופרסומות) [באמצעות הממירים שסופקו במסגרת שירותי הטלביזיה Partner TV] מבלי שניתנה לכך הסכמה מראש מצד הלקוחות; היקף התביעה הקבוצתי: 175 מיליון ₪.

■ רשות התקשוב הממשלתי (במשרד הדיגיטל הלאומי) מפרסמת (10.11.2020) הנחייה של ראש הרשות  בדבר שימוש מאובטח בשירותי גלישה באינטרנט ודואר אלקטרוני בממשלה; “שירותי הגלישה באינטרנט והדואר האלקטרוני מהווים חוליה חלשה בכל הנוגע לאבטחת מידע וסייבר בשל היותם משטח תקיפה נרחב לגורמים חיצוניים לארגון. ההגנה על שירותים אלו במספר מעגלי אבטחה הינה הכרחית על מנת להגן על נכסי המשרד והמידע הממשלתי הקיים במערכות המשרד. על מנת לספק מענה מרכזי מיטבי (הן ברמת האבטחה והן בהיבט הכלכלי), מפעילה יחידת מימשל זמין מדיניות וכלים הכוללים שירותי סינון וניטור מתקדם, זיהוי וחסימת תכנים, מערכות ייעודיות לסינון תעבורת דואר אלקטרוני ומערכות נוספות המבצעות בדיקה וניטור לקבצים. על מנת לספק מענה הגנה מיטבי, על משרדי הממשלה לעשות שימוש בשירותי מימשל זמין או לחילופין ליישם פתרון משרדי ברמת אבטחה שלא תפחת מההגדרות המופיעות בהנחיה זו, כפי שיועדכנו מעת לעת”.

■ בשיחת המנהיגים (ראשי המדינות אוסטריה, אוסטרליה, נורבגיה, דנמרק, יוון, צ’כיה וישראל) שהתקיימה היום (10.11.2020) בווידיאו קונפרנס הציג ראש מערך הסייבר הלאומי יגאל אונא את מערכת קורונה.נט – פלטפורמה לשיתוף מידע בין המדינות החברות לטובת המאבק בנגיף. המערכת פותחה ע”י התעשייה האווירית-אלתא בשת”פ עם מערך הסייבר הלאומי ומשרד הבריאות, על בסיס מערכת “סייברנט” שמשמשת את קהילת הגנת הסייבר הישראלית. מדובר בפלטפורמה מאובטחת המאפשרת שיתוף התרעות, מידע וטכנולוגיה בין כל הגורמים המטפלים במיגור הנגיף של המדינות המשתתפות בוועידות.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו השבוע ב- Read IT Now:

■ קול קורא חדש של משרד החינוך המתפרסם היום (8.11.2020): לביצוע מחקרים קצרי טווח בנושאים בחינוך הקשורים לעידן קורונה; “תקופת קורונה השפיעה על כל היבט של התהליך החינוכי ויצרה אתגרים עצומים אך גם הזדמנויות עבור צוותי החינוך, תלמידים/ות ומורים/ות. בשל הצפי להמשך ההוראה והלמידה בשגרת קורונה במהלך שנת הלימודים הקרובה אנו מבקשים ללמוד על היבטיה השונים של מערכת החינוך בצל התקופה. לפיכך, לשכת המדען הראשי מזמינה חוקרים וחוקרות להגיש הצעות למחקרים קצרי טווח בתשעה תחומי המחקר השונים”.

■ משרד המשפטים ונציבות שירות המדינה מפרסמים (10.11.2020) פנייה לאיתור מועמדים/ות למילוי מישרת מנהל/ת הרשות להגנת הפרטיות [לשעבר, רמו”ט – הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע]; כיום, ד”ר שלומית ווגמן רטנר, ראש הרשות לאיסור הלבנת הון, משמשת גם כמ”מ ראש הרשות להגנת פרטיות; המועד האחרון להגשת מועמדויות הוא 26.11.2020.