סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע המסתיים ב- 21.6.2019)

18:17 20.06.2019

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו השבוע ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■  “יאללה לך הביתה מוטי, שלום ותודה“: מסיבה לא ידועה, חשבון הטוויטר של אבי וייס [@motty53] עורך ‘טלקום ניוז‘ מושעה כעת, לפי הודעת החברה; האם בקרוב הוא יפרסם באתר שלו אייטם ‘בלעדי’ על כך?

משרד התקשורת מפרסם (19.6.2019) שימוע משני נוסף בעניין מוקדי פניות טלפוניים.

■ הוגשה (17.6.2019) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד גולן טלקום בגין “מלכודת לקוחות”: החברה “לא העניקה ואף סירבה להעניק, משנדרשה לכך, הטבה המפורסמת באתר האינטרנט שלה, בה התחייבה כי כל מי שינייד מס’ טלפון מחב’ סלולר אחרת אליה יהיה זכאי לקבלת הטבה של ‘חבילת שיחות חו”ל התקפה למימוש במשך שנה מיום הניוד”.

■ מחקר חדש של CTA מציג כיצד הצעת הנשיא דונלד טראמפ למכסים של 300 מיליארד דולר על מוצרים מסין תגרום להתייקרויות משמעותית מאוד של מחירי הסלולרים, הטבלטים, המחשבים הניידים, קונסולות משחקי הוידיאו ורחפנים אזרחיים עבור הצרכנים האמריקנים ומאידך תתרום למדינות אחרות; עלות סלולרים מיובאים מסין תגדל ב- 22% [גידול ממוצע של 70 דולרים במחירי המכשירים]  וכלל עלות המחירים בארה”ב של מכשירי טלפון מיובאים תגדל ב- 14%.

■ סוכנות הידיעות בלומברג: חברת Huawei Technologies נערכת לירידה של 40-50 אחוזים השנה במכירות הסמרטפונים שלה בעולם בעקבות הכללתה ברשימה השחורה מטעם מימשל טראמפ.

■ סוכנות הידיעות בלומברג: וואווי הסינית שואפת להגיע לכמחצית מכלל שוק הסמרטפונים הסיני ב- 2019 כדי לקזז את הירידה במכירותיה בעולם; דו”ח חדש של TF International: לעומת תחזית קודמת של 30-35%, ההערכה עתה כי וואווי תגיע לנתח של 45% משוק הסמרטפונים הסיני.