סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע המסתיים ב- 12.10.2018)

13:54 12.10.2018

קטגוריות: כללי

תגים:

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ חברת מטריקס אי.טי. הגישה (11.10) תביעת המרצת פתיחה (ה”פ) נגד מדינת ישראל בבית-המשפט המחוזי בירושלים; טרם פורסם כתב התביעה במלואו.

■ הוגשה (11.10) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד פרטנר בשם “כל מי שהיה מנוי על שירותי הטלביזיה של המשיבה, והמשיבה לא יידעה אותו בדרכים המנויות בחוק על סיום תוקף הטבת ‘Netflix – חצי שנה מתנה’, בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן”.

■ הוגשה (10.10) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ; התביעה היא בנושא משלוח Spam.

■ עם סיום פגרת הקיץ והחגים: הוועדה המשותפת לוועדת החוקה, חוק ומשפט, לוועדת הפנים והגנת הסביבה ולוועדת המדע והטכנולוגיה בהתאם לחוק הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים ונתוני זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי ובמאגרי מידע, התש”ע – 2009, תקיים בשלישי (16.10) דיון בנושא ממצאי דו”ח פיקוח מס’ 7 של הממונה על היישומים הביומטריים/מערך הסייבר הלאומי/משרד ראש הממשלה.

■ לאתר הכנסת הועלה הערב (7.10) דו”ח פיקוח מס’ 7 של הממונה על היישומים הביומטריים/מערך הסייבר הלאומי/משרד ראש הממשלה: “מתמקד בהתנהלות הפרוייקט במהלך השנה הראשונה להחלת הפרוייקט על כלל האוכלוסייה וכן בסטטוס הפערים מדו”חות הפיקוח הקודמים”.

■ בין הממצאים של דו”ח פיקוח מס’ 7 של הממונה על היישומים הביומטריים/מערך הסייבר הלאומי/משרד ראש הממשלה: “יחידת הממונה למדה על קיומה של מערכת ביומטרית בשדה תעופה רמון באופן אגבי. אבקש להנחות את רשות האוכלוסין ליידע את הח”מ בנושאים משמעותיים הקשורים במערכות ביומטריות ברשויות”; “רשות המאגר הביומטרי הלאומי עברה בהצלחה למתקן חדש. יחידת הממונה ערכה סיור במקום והתרשמה לחיוב מן המתקן”; “יחידת הממונה סבורה שיש טעם במינוי גורם מתכלל במשרד הפנים על שתי הרשויות”.

■ עם סיום פגרת הקיץ והחגים: וועדת המדע והטכנולוגיה תקיים בשני (15.10) דיון בנושאים הבאים: המוכנות הטכנולוגית של משרד הפנים והרשויות לבחירות לרשויות המקומיות והפצת מידע כוזב ותקיפות סייבר – והשפעתן על מערכת הבחירות לרשויות המקומיות.

■ בבית-המשפט המחוזי בתל אביב – בשבתו כבית-משפט לעניינים מינהליים  נמחקה היום (7.10) עתירה מינהלית (עת”מ 14740-09-18) שהגישה חברת כרמל בנגב (2017) מ.א. בע”מ נגד קריית התקשוב הטכנולוגית בנגב בע”מ ונגד משרד הביטחון; טרם פורסמו הנימוקים לכך.

■ מחקר חדש: מאוקטובר 2011 לנובמבר 2017 היו בעולם 259 מקרי מוות מדווחים של אנשים שנהרגו (ב- 137 אירועים שונים) כשניסו להשיג את זווית צילום הסלפי הטובה ביותר; המלצת החוקרים: כדי להקטין את מספר מקרי המוות הללו [selfie-related deaths], יש להנהיג “No selfie zones” באתרי תיירות ובמיוחד במקומות בהם יש מים, פסגות הרים גבוהות ומבנים גבוהים.

■ סקר בינלאומי (13 מדינות) חדש של VansonBourne עבור חברת Software AG לגבי מצב יישום  Internet of Things, IoT ותחזיות יישום עתידי בקרב Global Fortune 2000 Enterprises: רבע מהמשיבים מדרגים IoT כיוזמה החשובה ביותר שלהם בארגון; 90% חווים מכשולים בדרך ליישום יעיל בשל היעדר ניסיון ומיומנויות.

■ דו”ח חדש של זרוע המחקר של הקונגרס האמריקני [Government Accountability Office, GAO] קובע: מערכות הנשק הממוחשבות החדשות ש- US Department of Defense, DOD מפתח עתה, פתוחות להאקינג בצורה קלה; סיסמאות גרועות, תקשורות שאינן מוצפנות ובאגים רבים שאינם מוטלאים, הם חלק מהתקלות במערכת זו.

■ ה- BBC מאשר: תקלת תוכנה [במערכת OpenMedia של חברת Annova] שיבשה אמש (רביעי, 10.10) למשך שעה את שידורי  BBC News (בערוצי החדשות) ואילצה לעבור משידור חי לשידור חומר מוקלט; שידור News at Six/News at Ten בוצע מאולפנים שאינם האולפנים הרגילים.

■ חב’ המחקר IDC: מכירות המחשבים האישיים המסורתיים [נייחים, ניידים ותחנות עבודה] ברבע השלישי של 2018 הסתכמו ב- 67.4 מיליון יחידות, ירידה של 0.9%(-) לעומת הרבע השלישי של 2017; התחזית הייתה לירידה של 3%(-); חב’ Lenovo שוב במקום הראשון; שנייה HP; שלישית Dell.

■ חב’ המחקר Gartner: גידול של 0.1% במכירות המחשבים האישיים ברבע השלישי של 2018 ל- 67.2 מיליון יחידות; “המחסור ב-  CPUעשוי להציב אתגרים חדשים לשוק ה- PC  אולם לא ישפיע על הביקושים”.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ מכרז חדש של משרד האוצר: מכרז לרכישת זכויות שימוש בכלי BI לצורך תצוגה חזותית של נתונים לציבור.