נתניהו: ישראל היא אחת מחמש מעצמות הסייבר כיום בעולם

06:09 15.10.2013

קטגוריות: כללי

“הכלכלה העולמית, החלק הצומח המהיר ביותר שלה צומח ביחס לאינטרנט, זו לא צמיחה ליניארית, זה צומח בקצב אדיר והאינטרנט צריך הגנה. הגנה מפני האקרים בודדים, מפני ארגונים, מפני מדינות. מדינת ישראל היא כוח עצום בתחום הזה”. כך אמר ראש הממשלה נתניהו בפתיחת מושב החורף של הכנסת ב- 14 באוקטובר 2013.

“אמרתי, כשהקמנו את מטה הסייבר לפני שנתיים, שאנחנו נהיה בין חמש מעצמות הסייבר בעולם. חברי הכנסת, אני מדווח לכם באחריות – אנחנו שם ואנחנו לא מספר חמש. אני מסופק אם אנחנו מספר ארבע”.

ראש הממשלה דיבר על המעבר של צה”ל לנגב ואמר כי “כשהחלטנו להזיז את בסיסי צה”ל דרומה … אנחנו מביאים את יחידות המודיעין, יחידות העילית של צה”ל ומערכת הביטחון, את מטה הסייבר, הכל יהיה שם. גם ליד האוניברסיטה, גם עם פארק תעשייתי, ובאר שבע ובנותיה יהפכו למטרופולין סייבר מוביל בעולם, תרשמו את דבריי. חברות מובילות בארץ ובעולם בתחום הסייבר כבר באות היום לבאר שבע, ורבות נוספות בדרך. זהו החזון שלי. פיתוח הנגב על בסיס השקעה של הממשלה ועל בסיס כלכלי עסקי. השילוב של שני הדברים זה המפתח, אחרת זה נשאר בגדר חזון. וזו הדרך שלנו להפוך את החזון למציאות”.