נציגי חברות טלקום אמריקניות הצטרפו לביקור ההיסטורי של הנשיא אובמה בקובה

18:37 21.03.2016

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: , , , , , , ,

נציגי חברות טלקום אמריקניות הצטרפו לפמליית נשיא ארצות הברית ברק אובמה בביקורו ההיסטורי לקובה, 88 שנים לאחר הביקור האחרון של נשיא אמריקני באי. בין החברות הללו: חברת Verizon, חברת Sprint וחברת AT&T.

אחת הבעיות בפעילות של חברות אמריקניות בקובה ושל חברות קובניות [עפ”י הערכות יש כחצי מיליון עסקים קטנים בקובה] לפעול בקשרי גומלין עם השווקים שמחוץ למדינה היא היעדר אינטרנטר זמין במחירים ברי השגה. כיום רק לארבעה אחוזים ממשקי-הבית בקובה יש חיבור לאינטרנט. ממשלת קובה הצהירה כי היא מתכננת להרחיב את החיבור לאינטרנט לכמחצית מכלל משקי-הבית במדינה בשנת 2020.

נציגים של חברת Google ביקרו בקובה בחודש יוני 2015 ומאוחר יותר הגישו הצעה לבניית תשתית אינטרנט במדינה. עם זאת, פקידים קובניים אמרו בתגובה כי הם נוטים יותר לפעול בשיתוף עם חברת טלקום סינית דוגמת ZTE או Huawei.

באמצע חודש מארס 2016 נמסר כי חברת התקשורת של קובה [State Telecommunications Company of Cuba, Etecsa] חתמה על הסכם עם חברת ורייזון האמריקנית המרחיב את הסכם דמי הנדידה [roaming] בין שתי החברות. ורייזון היא עתה החברה האמריקנית השנייה אחרי Sprint המציעה שיחות טלפון ישירות בין ארצות הברית לבין קובה.

בתחילת השנה הודיע ה- Federal Communications Commission, FCC שקובה הוסרה מרשימת  ה- Exclusion List for International Section 214 Authorisations, דבר שאישפר לחברות אמריקניות להתחיל לספק שירותי טלפון ואינטרנט לקובה ללא צורך באישור נפרד.

ב- 25 בינואר 2016 דיווח העיתון Miami Herald כי ארצות הברית וקובה דנות בהצעות לפרוס כבל תקשורת תת-ימי בין האוואנה בירת קובה לבין מיאמי.

חברת התקשורת של קובה [State Telecommunications Company of Cuba, Etecsa] הודיעה במחצית השנייה של פברואר 2016 כי במהלכה של שנת 2016 יתווספו עוד חצי מיליון קווי סלולר וזאת במטרה להגיע לשיעור חדירה של 46%.

בשנת 2015 מכרה החברה 300,00 מכשירי סלולר והשנה יימכרו אף יותר ובמחירים זולים יותר. כיום יש יותר מ- 3.3 מיליון קווי סלולר באי.