נמשכה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד סלקום בהיקף של 8.4 מיליון ש”ח

18:05 13.01.2018

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים:

בבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד נמשכה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד סלקום בהיקף של 8.4 מיליון ₪.

כבוד השופטת הדס עובדיה כתבה בפסק הדין [ת”צ 57993-01-17] כי התובעת חנה ברשטלינג והנתבעת חברת סלקום ישראל בע”מ הגישו בקשה משותפת להסתלקות המבקשת מהבקשה לאישור תובענה ייצוגית, בהתאם לסעיף 16 לחוק תובענות ייצוגיות, התשס”ו – 2006.

“בבקשת האישור נטען כי המשיבה מחייבת את לקוחותיה עבור שירות תיקונים שאליו היא מצרפת את הלקוחות ללא הסכמתם, באופן גורף ושיטתי, וכי קיימת קבוצה גדולה מאוד של לקוחות אליה משתייכת המבקשת, אשר המשיבה נהגה  כלפיהם בדרך זו”.

“המשיבה [חברת סלקום] הגישה תשובה לבקשת האישור בה כפרה בכל טענות המבקשת וטענה כי עניינה של המבקשת הוא מקרה פרטני שאינו הולם בירור במסגרת הייצוגית; כי לא ניתן להסתמך על תלונות באינטרנט וכי אף מספרן של אלה קטן ואינו מצביע על דרך התנהלות; מה גם שתוכנן אינו רלבנטי לעילת התביעה. בנוסף נטען כי התובעת זוכתה בגין חיוביה ואין לה עילה אישית. המבקשת הגישה תגובה לתשובה זו”.

“בישיבת קדם משפט שהתקיימה הבעתי דעתי כי סיכויי בקשת האישור להתקבל אינם גבוהים כלל. בנסיבות אלה הסכימו הצדדים כי המבקשת תסתלק מבקשת האישור ותסכים לדחיית תביעתה האישית וכי המשיבה לא תעמוד על הוצאותיה בהליך”.

חברת סלקום “הסכימה לפצות את המבקשת באופן אישי בסך 9,500 ₪ לאור מסקנתה כי הטיפול של נציגיה בעניינה האישי של המבקשת לא היה חף מטעויות ברמה הפרטנית”.