נדחתה עתירה מינהלית של בינת וחב’ אוסטרית נגד רכבת ישראל ואח’

בית-המשפט המחוזי בתל אביב דחה ב- 29.1.2018 עתירה מינהלית [עת”מ 26858-01-18] של חברת בינת תקשורת מחשבים וחברה אוסטרית נגד רכבת ישראל ואחרים. לא פורסמה ההחלטה המלאה של כבוד השופט ד”ר קובי ורדי, סגן נשיא בית המשפט המחוזי תל-אביב. כך עולה מאתר נט המשפט של הנהלת בתי-המשפט.

 ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

ב- 13.1.2018 פירסמתי את הידיעה הבאה כאן באתר תחת הכותרת “המאבקים המשפטיים לגבי מכרז מערכת GSM-R לאורך קווי ותוואי מסילת הרכבת אינם מסתיימים: בינת תקשורת מחשבים וחברה אוסטרית הגישו עת”מ חדש נגד רכבת ישראל, השנייה בתוך 21 יום“: לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה ב- 11 בינואר 2018 עתירה מינהלית של חברת בינת תקשורת מחשבים בע”מ נגד רכבת ישראל ואחרים.

פרטי העתירה המינהלית הזו טרם פורסמו זולת כי מדובר בתחום המכרזים. ואולם, יש לציין כי ב- 21 בדצמבר 2017 הגישו בינת תקשורת מחשבים וחברת Kapsch carrier Com AG האוסטרית עתירה מינהלית קודמת נגד רכבת ישראל [משיבה מס’ 1], נגד מוטורולה סולושנס ישראל [משיבה מס’ 2], נגד  נוקיה סולושנס ישראל בע”מ (משיבה מס’ 3) ונגד Nokia Solutions and Network OY [משיבה מס’ 4].

העת”מ הוגש לבית-המשפט המחוזי בתל אביב יפו בשבתו כבית-משפט לעניינים מינהליים.

כבוד השופט קובי ורדי סגן נשיא בית-המשפט  המחוזי פירסם ב- 7.1.2017 את החלטתו בעתירה הקודמת של בינת והחברה האוסטרית. להלן עיקרי ההחלטה:

■ “לפניי בקשה להארכת מועד להגשת עתירה מינהלית בעניין תוצאות מכרז פומבי מס’ 11605 לשירותי תכנון, אספקה, הקמה, הפעלה, התקנה ותחזוקה של מערכת GSM-R לאורך קווי ותוואי מסילת רכבת ישראל, אשר ערכה המשיבה 1, רכבת ישראל. מבוקשת הארכת מועד להגשת עתירה מינהלית כך שתוגש בתוך 10 ימים לאחר סיום בדיקת טענות המבקשות על-ידי רכבת ישראל.

■ המבקשות, חברה ישראלית וחברה אוסטרית, אשר הגישו הצעה משותפת למכרז נשוא הבקשה. ביום 15 בנובמבר 2017 קיבלו המבקשות לידיהן את הודעת רכבת ישראל בדבר תוצאות המכרז. במסגרת הודעה זו הודיעה רכבת ישראל כי ההצעה שנבחרה כזוכה במכרז הינה הצעתן של המשיבות 2-4. לאחר קבלת הודעה זו העבירה רכבת ישראל למבקשות העתיקם ממסמכי המכרז בכללם ההצעה הזוכה, פרוטוקולים של וועדת המכרזים ואומדן המכרז. ביום 13.12.2017 פנו המבקשות במכתב לרכבת ישראל והעלו את טענותיהן בדבר פגמים בהצעה הזוכה.

■ “לטענת המבקשות, הבקשה דנן הוגשה מבעוד מועד ובטרם חלף המועד הקבוע בתקנות להגשת עתירה וזאת כאשר רכבת ישראל מסכימה למתן ארכה זו.

■ חברת מוטורולה סולושנס ישראל, מהזוכות במכרז, טענה כי לדעתה סיכויי העתירה אפסיים אולם הותירה את ההכרעה בבקשה לשיקול דעתו של בית-המשפט. נוקיה סולושנס ישראל בע”מ (משיבה מס’ 3) ו-  Nokia Solutions and Network OY [משיבה מס’ 4] טענו כי דין הבקשה להידחות. בין היתר הן טענו כי אנשי צוות נוקיה הגיעו לארץ מחו”ל ונערכו ישיבות התנעה ודיונים וכי ב- 7.12.2017 נחתם רשמית הסכם ההתקשרות בין הרכבת לבין הזוכות במכרז.

■ בהכרעת השופט נאמר כי  “לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובות, החלטתי לקבל את הבקשה להארכת מועד להגשת עתירה מינהלית, כך שתוגש, ככל שיוחלט על הגשתה, עד ליום 14.1.2018 … במקרה דנן קיימים מספר שיקולים אשר לגישתי יש בהם כדי להטות את הכף לעבר מתן ארכה להגשת העתירה המינהלית ככל שתוגש”. [הערה: ההדגשה מופיעה במקור].

הערות עורך Read IT Now:

* על דבר המכרז המקורי פירסמתי ידיעה כאן באתר ב- 29.6.2016.

* ב- 3.2.2017 פירסמתי ידעה כאן באתר שכותרתה הייתה “הוגשה עתירה מינהלית לגבי מכרז מערכת GSM-R לאורך קווי ותוואי מסילת רכבת ישראל”. העתירה דאז עסקה באותו מכרז אולם כפי שכתבתי בידיעה, “היום, 26 בינואר 2017, הוגשה עתירה מינהלית (עת”מ) ע”י חברת נוקיה סולושינס ונטוורקס ישראל בע”מ נגד חברת רכבת ישראל בע”מ.”

* ב- 25 בפברואר 2017 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה הייתה “רכבת ישראל חידשה הליכי מכרז [מערכת GSM-R לאורך קווי ותוואי המסילה] לאחר סיום ההליכים בבית-המשפט”.