משרד עו”ד הגיש תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד דינמיקה רשת חנויות תקשורת בכפ”ס: “הנתבעת היטעתה את חברי הקבוצה וגרמה להם לרכוש בתקופת ההשקה מוצר נלווה נוסף, עליו שילמו 200 ₪ תוך יצירת מצג כאילו מדובר במתנה”

לבית-המשפט השלום בכפר סבא הוגשה ב- 21 במארס 2018 תביעה  (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד נגד דינמיקה רשת חנויות תקשורת בכפ”ס: לרגל תחילת ההשקעה של מכשירי Galaxy 9/Galaxy 9 Plus של Samsung בישראל הכריזה דינמיקה על מבצע הכוללת מתנה חינם לרוכשי הסלולר – תחנת עגינה; לאחר יומיים הפסיקה דינמיקה מבצע זה: “כלומר, תחנת העגינה לא ניתנה לחברי הקבוצה במתנה, אלא בהנחה בלבד – כאשר כל אחד מחברי הקבוצה שילם על תחנת העגינה 200 ₪ מבלי שהוא בכלל יודע זאת”.

התובע בתביעה זו הוא משרד עורכי הדין זמיר-נחום. בכתב התביעה נאמר בין היתר כי “בעקבות השקה עולמית של מכשירי סלולר חדשים מתוצרת סמסונג, החלה הנתבעת במסע פרסום אגרסיבי לפיו תמכור את המכשירים במבצע השקה לרוכשים הראשונים באתר האינטרנט שלה. כעולה מהפרסומים, במסגרת מבצע ההשקה הציגה הנתבעת מצג לפיו תעניק לרוכשי מכשירי הסלולר החדשים מתנה – תחנת עגינה בשווי 499 ₪ וכמו כן תעניק חבילת אביזרים נוספת בשווי 500 ₪.

“לא חלפו שני ימי עסקים מיום השקת מכשירי הסלולר בישראל והנה הנתבעת הפסיקה לפרסם את מתן תחנת העגינה במתנה (אלא רק את מתן חבילת האביזרים הנוספת במתנה) אך מאידך הפחיתה את מחירם של כל אחד ממכשירי הסלולר החדשים ב- 200 ₪.

“משמעות הדבר שהנתבעת לא באמת העניקה לרוכשים הראשונים את תחנת העגינה במתנה אלא בהנחה בלבד. הלכה למעשה, הנתבעת גבתה תשלום בגין תחנת העגינה תשלום בסך 200 ₪ מבלי ליידע את הרוכשים שהם משלמים בעבור אותו מוצר נלווה.

“הנתבעת היטעתה את חברי הקבוצה וגרמה להם לרכוש בתקופת ההשקה מוצר נלווה נוסף, עליו שילמו 200 ₪ תוך יצירת מצג כאילו מדובר במתנה.

“בנוסף, הנתבעת פירסמה מצג מטעה בקשר לשווי חבילת ההטבות הנוספת שהיא מעניקה לרוכשי מכשיר הסלולר. הנתבעת פירסמה כי היא מעניקה לרוכשים חבילת הטבות הכוללת מספר רכיבים בשווי 500 ₪  כשאר בפועל הסתבר ששווי רכיבי ההטבה מסתכם ב- 350 ₪.

הערה: כל ההדגשות מופיעות במקור.