משרד התשתיות הלאומיות: מכרז להקמת מערכת מידע, ניהול ותחזוקה שוטפת עבור רשות הגז הטבעי

הגוף המפרסם: משרד התשתיות הלאומיות/רשות הגז הטבעי

נושא המכרז: מכרז להקמת מערכת מידע, ניהול ותחזוקה שוטפת עבור רשות הגז הטבעי. מערכת זו מיועדת לניהול שוטף של פעילות רשות הגז, ותתמוך בניהול תהליכי הרשות, ניהול ואחזור מסמכים.

מס’ המכרז: 2/11

תאריך פרסום: 15 בנובמבר 2011; מועד אחרון: 8 בדצמבר 2011

הערות:

ביום 20.6.2011 פורסם נוסח מסמכי המכרז. ועדת המכרזים החליטה לשנות את תנאי הסף וכן חלקים נוספים במכרז.

רשות הגז הטבעי במשרד התשתיות הלאומיות פונה בזאת לקבלת הצעות לפיתוח וליישום ואחסון מערכת מידע ממוחשבת לניהול התפעול הכולל של רשות הגז. המערכת תהיה מבוססת על פיתוח והתאמות של חבילות מדף מסוג CRM/XRM, תוך התבססות על מנגנון ניהול המסמכים ו- ECM של פרוייקט סע”ר.

המערכת מיועדת לשמש את עובדי רשות הגז בעבודתם השוטפת לרבות: טיפול בפניות הציבור, אישור תוכניות להקמת מתקני גז, שמירה תכנונית, אישור תוכניות הנדסיות, אחסון ושליפת מסמכים בצורה מהירה ופשוטה, ניהול ומעקב משימות ופרויקטים, דיווח וקבלת דו”חות התנהלות של כלל הפעילות ועוד. המערכת הנדרשת תתבסס על מאגר נתונים מרכזי אשר ירכז את המידע הרלוונטי הנדרש הן ברמת נתונים, מסמכים, מידע גיאוגרפי ועוד.

המערכת תכיל מספר תתי-מערכות ותאפשר התממשקות למערכות נוספות אשר עונות על צרכים מקצועיים ותפעוליים של רשות הגז.

רשות הגז הטבעי הוקמה בשנת 2002 על ידי משרד התשתיות הלאומיות והינה הגוף האחראי על הסדרת משק הגז הטבעי בישראל. רשות הגז פועלת, בין היתר, לקידום מטרות חוק משק הגז הטבעי ומשמשת כרגולטור של הענף. בתוך כך אמונה הרשות על נושא הבטיחות ותכנון אסטרטגי ארוך-טווח בכדי להבטיח אספקת גז טבעי לישראל. תפקידיה נגזרים מכוח חוק משק הגז הטבעי התשס”ב 2002.

כיום לא קיימת ברשות הגז הטבעי מערכת מידע ממוחשבת. קיימת נחיצות לייעל ולנהל בצורה אפקטיבית את תהליכי העבודה ואת המסמכים הנאגרים ברשות. לפיכך, מבקשת רשות הגז הטבעי להקים מערכת מידע אשר תיתן מענה לכמה פונקציות עיקריות: ניהול המידע (מידע הנדסי, מידע תכנוני סטטוטורי); ניהול תהליכי עבודה (בתחומי: תכנון, הנדסה, משפט וכלכלה); שילוב של מערכת GIS לצורך קבלת תמונה גיאוגרפית של מיקום קווים ומתקני הגז הטבעי הפרוסים ברחבי הארץ – פונקציה זו תתקבל ע”י קישור למאגרים חיצוניים כגון: חברת נתג”ז ולכן המערכת תכלול Viewer בלבד ולא פיתוח יישומי GIS; ניהול מידע כלכלי, קבלת והפקת דוחות ונתוני צריכה מגופים שונים הקשורים למשרד; שילוב עם מערכת ECM הממשלתית – עפ”י המאפיינים של מכרז סע”ר ותשתית Documentum שנבחרה להוות בסיס לניהול תוכן ומסמכים.