משרד התשתיות הלאומיות: מכרז להגשת הצעות להשקעת משרד התשתיות במו”פ בנושאי אנרגיה דלקים, מים ואנרגיה, והתייעלות אנרגטית

הגוף המפרסם: משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים/תכנית ההזנק של משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים

נושא המכרז: מכרז להגשת הצעות להשקעת משרד התשתיות במו”פ בנושאי אנרגיה דלקים, מים ואנרגיה, והתייעלות אנרגטית

מס’ המכרז: 13/17

תאריך פרסום: 9 במאי 2017

מועד אחרון: 22 ביוני 2017

הערות: “משרד התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים הציב לעצמו כמטרה להפוך את ישראל למרכז מצוינות בתחומי האנרגיה החלופית, המתחדשת, תחליפי הנפט וההתייעלות האנרגטית.

“כאחד האמצעים להשגת מטרה זו ייחד המשרד משאבים לצורך ‘תוכנית הזנק’ אשר ממומנת מכספי המשרד ותכליתה לעודד יזמים להשתלב בתחומים אלה. התכנית תסייע ליזמים שייבחרו להתקדם לקראת הוכחת ההיתכנות של תוכניותיהם, באמצעות השתתפות של עד 62.5% מהתקציב המאושר של היזם למטרה זו, ועד תקרה של 750,000 ₪.

“מכרז פומבי זה מהווה מרכיב בהוצאתה לפועל של מדיניות המשרד.

“המשרד מאפשר ומעודד שיתוף גופי תעשיה ואקדמיה שונים במסגרת הפרויקט וזאת על ידי העסקתם כקבלני משנה בפרויקט. תתאפשר גם הגשה של הצעות במסגרת שיתופי פעולה בינלאומיים של המשרד.

בין התחומים בהם מדובר: אנרגיות מתחדשות וחלופיות; התייעלות אנרגטית ושימור אנרגיה; קיימות במרחב האורבני; צמצום פליטות; אגירת אנרגיה והמרות אנרגיה; משק החשמל ורשת החשמל; תחליפי נפט לתחבורה ולתעשייה; משק הדלקים; אנרגיה במשק המים; פיתרונות טכנולוגיים וסביבתיים הקשורים בהפקת אנרגיה; הנדסה של קידוח והפקה של נפט וגז; כריה וחציבה; פסולת ואנרגיה; חירום בתשתיות.

אם יוקצה תקציב ייעודי לאחד או יותר מהנושאים הנ”ל, הדירוג יתבצע בנפרד לכל אחד מהתחומים.

לא יתקבלו הצעות הכוללות רעיונות כדלהלן: רעיונות שאין בהם מרכיב של פיתוח טכנולוגי. רעיונות כלליים ולא מגובשים דיים, שאינם כוללים הצעה לפתרון טכני לבעיה מוגדרת, או אינם מובילים לפיתוח מוצר או תהליך סופי מוגדר. רעיונות שאין להם בסיס מדעי מוצק. רעיונות ללא מודל עסקי.