משרד התקשורת צפוי לפרסם בחודשים הקרובים מכרז לשדרוג מערכת הספקטרום בארץ

הגוף המפרסם: משרד התקשורת

תקנה: 3 (29)

שם הספק: ע. בן דוד ושות’ רואי חשבון

מהות ההתקשרות: הרחבת התקשרות עם משרד רו”ח בן דוד שלוי קופ’ ושות’

התחלת ההתקשרות: 3 ביוני 2018; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2018

החלטה: אושר ע”י החשכ”ל רוני חזקיהו בהמלצת וועדת הפטור המרכזית ממכרז

הערות:  וועדת הפטור ממכרז כותבת בין היתר בנימוקיה כי המשרד מבקש להאריך ולהרחיב את התקשרותו עם הספק וזאת לצורך “כתיבת מסמך איפיון עבור מכרז שדרוג מערכת הספקטרום וכן ליווי ההליך המכרזי בכללותו.

“מערכת הספקטרום משמשת את המשרד לניהול תדרי הספקטרום של מדינת ישראל, הקצאתם וניהול הגבייה עבור השימוש בהם. נכון להיום, המערכת מיושנת מאוד, אינה מתממשקת עם מערכת מרכב”ה ואינה נותנת מענה להיבטי פיקוח ובקרה כספית.

“יצויין כי במספר ביקורות שנערכו בשנים האחרונות, לרבות סקר הסיכונים שבוצע במשרד, עלו ליקויים רבים ביחס למערכת.

“בהמשך לממצאים אלו, כחלק מתוכנית העבודה של המשרד לשנת 2018, הוחלט לפעול להסדרת הנושא תוך שדרוג המערכת והחלפתה. לאור האמור, בחודשים הקרובים צפוי המשרד לפרסם מכרז לשדרוג המערכת והחלפתה, לרבות חיבור מימשקים למערכות הכספיות במרכב”ה.”

וועדת הפטור ממכרז מציינת כי משרד התקשורת החל להתקשר עם ספק זה בספטמבר 2012 למטרות אחרות. “במסגרת ההתקשרות, ביצע משרד רו”ח במהלך שנת 2016 ביקורת נרחבת על מערכת הספקטרום, לרבות מיפוי התהליכים במערכת, מיפוי פערים קיימים וכן התחיל לאפיין את המערכת החדשה”.

“… המשרד מעוניין להרחיב את ההתקשרות הקיימת … לצורך השלמת כתיבת איפיון המערכת לטובת המכרז וליווי המשרד התהליך המכרזי, לרבות בשלב המענה של שאלות ההבהרה ובדיקת ההצעות.

“לדברי הגורמים המקצועיים במשרד וחשב המשרד, לחברה קיים ערך מוסף רב לאור הבקיאות הרבה שצברה במערכת והיכרותה המעמיקה עם פעילות וגורמי האגף. על כן, מתוך שיקולי יעילות וחיסכון ועל-מנת שלא לעכב את תהליך פרסום המכרז להחלפת/שדרוג המערכת, נדרשת הרחבה והארכת ההתקשרות”.

הערת עורך Read IT Now: ב- 30 באוקטובר 2017 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה “משרד התקשורת: בקשה לקבלת מידע (RFI) למערכת לניהול תדרים [Spectrum Management System, SMS]”.