משרד התקשורת פירסם תיקון חדש להצעת חוק השידור הציבורי הישראלי

משרד התקשורת פירסם תיקון חדש להצעת חוק השידור הציבורי הישראלי, התשע”ז – 2016. בדברי ההסבר נאמר:

ב- 11 באוגוסט 2014 פורסם חוק השידור הציבורי הישראלי, התשע”ד – 2014. עניינו של החוק בהקמת תאגיד שידור ציבורי ישראלי שיחליף את רשות השידור הפועלת מכוח חוק רשות השידור, התשכ”ה – 1965.

חוק השידור הציבורי הישראלי (תיקון מס’ 5), התשע”ו – 2016 תיקן את סעיף 92 לחוק כך שיום תחילתו של החוק — שהוא המועד שבו אמורים להתחיל שידורי תאגיד השידור הישראלי ולהסתיים שידורי רשות השידור — יהיה ביום 30 באפריל 2017.

בנוסף, אותו סעיף ממשיך וקובע חלופות להקדמת יום תחילת השידורים. לפי אחת החלופות, אם הודיעה מועצת תאגיד השידור הישראלי כי התאגיד יהיה ערוך להתחיל בשידוריו במועד מוקדם יותר, שר התקשורת ושר האוצר רשאים להקדימו לאותו מועד, ובלבד שאותו מועד לא יקדם ליום 1 בינואר 2017.

שר התקשורת ושר האוצר הסכימו לבטל את האפשרות הנתונה להם להקדים את יום תחילתו של החוק אם הודיעה להם מועצת תאגיד השידור הישראלי כי התאגיד ערוך להתחיל בשידוריו לפני יום התחילה. לפיכך, מוצע למחוק את פיסקה (1) שבסעיף (ב2) לחוק ובהתאמה לתקן גם את פיסקה (2).

זה נוסח פיסקה (1) שמוצע למחיקה:

“(1) הודיעה המועצה לשר ולשר האוצר, בהודעה מנומקת בכתב, כי תאגיד השידור הישראלי ערוך להתחיל בשידורים במועד הקודם ליום התחילה, רשאים השרים להקדים, בצו, בתוך 14 ימים מיום הודעת המועצה, את יום התחילה למועד שעליו הודיעה המועצה; בהודעה לפי פסקה זו תתייחס המועצה ליכולתו של התאגיד להיערך מבחינה טכנית והנדסית לקיים את השידורים ולקיומו של לוח שידורים; המועצה לא תנקוב בהודעה כאמור במועד הקודם ל- 1 בינואר 2017, ותמסור את הודעתה 45 ימים לפחות לפני המועד הנקוב בהודעה כיום התחילה; המועצה תפרסם את ההודעה באתר האינטרנט של התאגיד ותמסור העתק ממנה למפרק כהגדרתו בסעיף 99 ולוועדת הכלכלה;”.

המועד האחרון להעברת תגובות להצעת החוק הוא 22 בדצמבר 2016.