משרד התקשורת מפרסם שימוע חדש לגבי בקשתה של קבוצת בזק לשנות את המבנה המשפטי בחברות-הבנות של בזק

“מתעורר חשש כי אישור הבקשה בעת הזו יכול להוביל לחיזוק היתרונות התחרותיים של קבוצת בזק ברובד הקמעונאי על חשבון המתחרים השונים. כך אישור הבקשה בעת הזו יגדיל את התמריץ של החברה האם לאפליית המתחרים בשימוש בתשתית ובכך היתרון שלה במקטע התשתית ימונף למקטע אספקת השירותים ויחזק את כוחה הקמעונאי של הקבוצה, החזק בלאו הכי כבר כעת וכל זאת בטרם נבחנו איזונים מתאימים בהקשר זה.

“נוכח האמור המשרד שוקל האם ניתן בעת הזו, לאשר את הבקשה, ובאילו תנאים. זאת, בהתחשב בדומיננטיות של קבוצת בזק בשוק התקשורת והשפעה אפשרית של אישור הבקשה על השוק בנושאים כגון רמת התחרות ורמת ההשקעות, וכן משמעות הבקשה אל מול הרישיונות הקיימים ואפשרות העברתם לשותפות רשומה חדשה”.

“ואולם, בטרם קבלת החלטה בדבר ונוכח השפעותיה האפשריות החליט המשרד לאפשר לכל המעוניין בכך להגיש את התייחסותו”.

כך כותב נתנאל (נתי) כהן מנכ”ל משרד התקשורת בשימוע חדש שפורסם ביום רביעי (19.12.2018)  ע”י משרד התקשורת לגבי בקשתה של קבוצת בזק לשנות את המבנה המשפטי בחברות-הבנות של בזק, החברה הישראלית לתקשורת בע”מ.

בשימוע גם מפורט מבנה החברות-הבנות של בזק. “במשרד התקשורת התקבלה לאחרונה בקשה של החברה האם לאשר שינוי במבנה המשפטי בקבוצת בזק. בהתאם לבקשה, החברה האם תקים שותפות רשומה בבעלותה המלאה, אליה יועברו כל הנכסים, הרישיונות והפעילויות של החברות הבנות. יחד עם זאת מתכונת ההפרדה המבנית לפי הכללים הקבועים כיום בין החברה האם לבין השותפות תיוותר על כנה.

“טרם ובמקביל להגשת הבקשה, ובמהלך השנה האחרונה, החלו החברות הבנות לבצע פעולות של איחוד בעלי תפקידים כדוגמת סמנכ”ל שיווק, כספים ומשאבי אנוש, וכן של פעילויות כגון שיווק משותף של שירותים.

“בצד זאת, נבחנות כלל חובות ההפרדה המבנית בקבוצות בזק והוט והצורך בעידכונן ובכלל כך נבחנת אסדרה שתיתן מענה לסוגיות של אפליה בשימוש בתשתית. המשרד שוקל האם ניתן לאשר את הבקשה שבנדון לגבי המבנה המשפטי של החברות הבנות עוד בטרם נסתיימה הבחינה האמורה”.

המועד האחרון להגשת תגובות לשימוע הוא 2 בינואר 2019, אל ד”ר עופר רז-דרור, סמנכ”ל בכיר ומנהל מינהל כלכלה במשרד התקשורת.

הערת עורך Read IT Now: ב- 14 בדצמבר 2018 פירסמתי כאן באתר את הידיעה הבאה: בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ הודיעה לבורסה לניירות ערך ולרשות לניירות ערך ביום חמישי (13.12.2018) כי “בעקבות הגשת בקשה של החברה באוגוסט לשינוי במבנה המשפטי של קבוצת בזק, ביום 13.12.2018 התקבלה במשרדי החברה הודעת עדכון של משרד התקשורת אשר לפיה הדרג המקצועי במשרד דן בבקשה, ובהמשך לכך המשרד עתיד לצאת בשימוע לקבלת התייחסויות הציבור”.

ההודעה המקורית של החברה מ- 23.8.2018 לבורסה לניירות ערך ולרשות לניירות ערך אמרה כי “ביום 22 באוגוסט 2018 אישר דירקטוריון החברה הגשת בקשה לאישורו העקרוני של שר התקשורת לשם קידום מהלך לשינוי במבנה המשפטי של הקבוצה, כך שהחברה תמשיך לפעול במתכונת פעילותה הנוכחית כחברה ציבורית לאספקת שירותי בזק פנים ארציים נייחים, ובמקביל תקים שותפות רשומה בבעלותה המלאה אשר אליה יועברו הנכסים, הרישיונות והפעילות של החברות הבנות די.בי.אס, פלאפון תקשורת ובזק בינלאומי ואשר תקיים הפרדה מבנית מלאה מהחברה.

“מטרת השינוי הינה להתאים את מבנה החברות הבנות למציאות הטכנולוגית, הכלכלית והתחרותית בשוק התקשורת לשם קידום שוק התקשורת בישראל והמשך קיומה הכלכלי הנאות של קבוצת בזק לתועלת עובדיה והמשקיעים במניותיה, והוא צפוי לאפשר, בכפוף לאישור רשות המיסים, קיזוז הפסדים מהרווחים של כלל הקבוצה. אין בבקשה משום שינוי בעמדת החברה ביחס לביטול ההפרדה המבנית.