משרד התקשורת מפרסם שימוע בנושא קביעת תשלומים מירביים לשימוש הדדי של בעלות התשתית בשירות גישה לתשתית פסיבית

משרד התקשורת מפרסם שימוע בנושא קביעת תשלומים מירביים לשימוש הדדי של בעלות התשתית בשירות גישה לתשתית פסיבית. כך עולה ממכתבו של מנכ”ל המשרד נתנאל (נתי) כהן שהופץ בין חברות התקשורת ב- 13.8.2018.

במכתב נאמר בין היתר כי “… על שר התקשורת לקבוע את התשלומים בעד שימוש בתשתית פסיבית של בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ  שישלם מפעיל פנים ארצי אחר שאינו בעל רישיון כללי ייחודי”.

“… התקבלו במשרד טענות מצד בעלות התשתית באשר לתעריף הגישה לקנה. לאחר שנשקלו הטענות הוגשה אלי המלצת סמנכ”ל בכיר ומנהל מינהל כלכלה”.

” בהמשך להמלצת אגף כלכלה, השר שוקל לקבוע תשלום עבור שירות הגישה לקנה של הוט טלקום ש.מ. שיהיה זהה לתשלום שייקבע עבור שירות הגישה לקנה של בזק, מאחר ומדובר בשירות זהה”.

על בסיס המלצת אגף כלכלה, מאחר ולא נמצא צורך או הצדקה לדיפרנציאציה בתעריף שמשלם מפעיל פנים ארצי אחר עבור שימוש בשירות הגישה לקנים לעומת התעריף שמשלמים בעלי רישיון כללי ייחודי, הן מבחינת העלויות המושתות והן מבחינת מערך התמריצים, השר שוקל לקבוע כי תעריף שירות הגישה לקנה של בזק ושל הוט עבור מפעיל פנים ארצי שאינו בעל רישיון כללי ייחודי יהיה זהה לתשלומים הקבועים כיום בתקנות 2 השימוש עבור מפעיל פנים ארצי שהוא בעל רישיון כללי ייחודי“.

התייחסויות לשימוע יש להעביר בכתב לידי ד”ר עופר רז-דרור סמנכ”ל בכיר ומנהל מינהל כלכלה במשרד התקשורת עד ליום 27 באוגוסט 2018.

הערות: ההדגשה מופיעה במקור.

עפ”י מאפייני המסמך של מנכ”ל משרד התקשורת, הוא הוכן בידי תמר ארז, מרכזת בכירה (רגולציה) במשרד.