משרד התקשורת: מכרז למתן שירותי אבטחת מידע

הגוף המפרסם: משרד התקשורת/היחידה למערכות מידע

נושא המכרז: מכרז למתן שירותי אבטחת מידע

מס’ המכרז: 2018/015

תאריך פרסום: 27 באוגוסט 2018

מועד אחרון: 18 באוקטובר 2018

הערות: במשרד התקשורת קיימות רשתות מחשב בסיווגים שונים. סה”כ משתמשי מחשב במשרד כ- 200 איש. לצורך הגנה על מערכות המחשוב של המשרד מבקש המשרד להתקשר עם יועץ המתמחה בנושא הגנת מידע.

תיאור השירות המבוקש:

+ ייעוץ ותכנון הגנת המידע ברשתות המחשוב ובכלל זה ביצוע סקרי סיכונים, ביצוע מבדקי חדירות, הגדרת מדיניות הגנת המידע במשרד, ניתוח סיכוני הגנת מידע ברשת, ייעוץ תכנון מערכי DRP ו- BCP, תכנון מערכי גישה מאובטחים באמצעים מתקדמים כגון הצפנה, כרטיסים חכמים ועוד. שימוש באנטי וירוס, יישום מדיניות אבטחת מידע בתחנות קצה ובשרתים של המשרד, הטמעה והכנה של נהלי אבטחת מידע, בדיקת חוסן מערכות המחשוב של המשרד, ייעוץ בנושא הקשחת שרתים תחנות קצה מחשבים ניידים, רכיבי תקשורת, הפרדת רשתות, יצירת VLAN ברשת,  סגמנטציה, DLP ,NAC, בקרת התקנים, חיבורים לרשת מרחוק, אבטחת תקשורת, אבטחת אפליקציות, אבטחת מערכות הפעלה, אינטגרציה, הכנת מפרטים למכרזים וליווי פרויhקטים בהגנת מידע, כתיבת מסמכים בנושאים המפורטים לעיל.

+ השמת יועץ/מיישם הגנת מידע במשרד לטובת תפעול ומעקב אחר מערכות הגנת המידע המותקנות במשרד, טיפול בממצאים שעלו וטיוב המערכות.

+ סיוע במתן דו”חות עיתיים ע”פ בקשת המשרד בדבר פעולות הייעוץ שנעשו.

+ סיוע במתן המלצה על פתרונות של בעיות הגנת מידע שנתגלו.

+ סיוע בכתיבת נהלי הגנת מידע.

+ ייעוץ לצורך עמידה בתקני הגנת מידע כגון ISO , תקן שב”כ והחקיקה הרלבנטית בנושא טכנולוגית מידע, הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים (לשעבר, רמו”ט), הנחיות יה”ב.

+ סיוע בביצוע הדרכות לעובדי המשרד בנושא הגנת מידע.

+ סיוע בביצוע תרגילי אבטחת מידע ברשת המשרד באמצעות הנדסה חברתית וכד’,  באמצעות שיתוף חברות נוספות.

+ סיוע בהכנת לומדה/כלים נוספים בהגנת מידע באמצעות חברה נוספת.

ההתקשרות בין המזמין לבין היועץ תהיה לתקופה של שנה ממועד כריתת ההסכם. למזמין נתונה אופציה חד צדדית ובלעדית להאריך את ההתקשרות בארבע תקופות נוספות בנות שנה כל אחת.

היקף העבודה המוערך הוא עד אלף שעות. מובהר כי היקף זה מהווה הערכה בלבד והמזמין אינו מתחייב להיקף מינימלי כלשהו של שעות עבודה במסגרת ההסכם.

בין תנאי הסף: המציע נתן שירותי ייעוץ בהגנת מידע לגוף ממשלתי מונחה שב”כ או מערך הסייבר הלאומי או יה”ב או – אחד לפחות, במהלך חמש השנים שקדמו למועד פרסום מכרז זה.

המציע ביצע לפחות עבודות ייעוץ אחת בהיקף של לפחות אלף שעות לשנה בתחום הגנת מידע לגופים מונחים כהגדרתם במסמכי המכרז.