משרד התקשורת: מכרז למתן שירותים משפטיים בתחום דיני המכרזים [עבור מכרז “דור חמישי” אשר בכוונת המשרד לפרסם]

הגוף המפרסם: משרד התקשורת

נושא המכרז: מכרז למתן שירותים משפטיים בתחום דיני המכרזים [עבור מכרז “דור חמישי” אשר בכוונת המשרד לפרסם] – מכרז דו-שלבי

מס’ המכרז: 2018/037

תאריך פרסום: 16 באוגוסט 2018

מועד אחרון: 28 באוקטובר 2018

הערות: בנוסח המכרז כותב משרד התקשורת כי “בשנים האחרונות ממשיכה המגמה של הגברת השימוש בהעברת נתונים, בקצבי העברת התנועה ובמספר המשתמשים בשירותי פס רחב – ברשתות התקשורת השונות והסלולריות בפרט.

“כמו כן, כל העת מתפתחים שירותים מתקדמים ואפליקציות כתלות בהתפתחויות הטכנולוגיות. בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות האמורות צפוי גידול בהיקפים משמעותיים בכמות המשתמשים לעומת המשתמשים המסורתיים כיום שיביא לגידול בביקוש לפס רחב.

“כדי לתת מענה לצרכים ההולכים וגדלים של התקשורת הסלולרית כאמור קיימת חשיבות ליצירת תשתית רגולטורית למתן שירותי רט”ן מתקדמים, מבוססי פס רחב,המאפשרים העברת נתונים בנפחים גדולים ובמהירות משופרת מעבר לשירותים הניתנים כיום.

“לשם כך מינה שר התקשורת ביום 15 באוקטובר 2017 ועדת מכרזים [“ועדת מכרזים – אספקת שירותי רט”ן ברחבי פס מתקדמים”] שתפקידה לגבש את התנאים לעריכת מכרז שבמסגרתו יתאפשרו מתן רישיון כללי למתן שירותי רט”ן למפעיל חדש ו/או הרחבת רישיונות כלליים של מפעילי רט”ן קיימים לשם מתן שירותיהם בפסי תדרים נוספים.

“ועדת דור חמישי כבר החלה בעבודתה לצורך גיבוש מתכונת מכרז דור חמישי ותנאיו ביחס לתחומי התדרים השונים. בהתאם לכתב המינוי של הוועדה, על הוועדה לבחון, בין היתר, מתן הקלות למתמודדים וכן מחיר מינימום לדמי הרישיון בתחומי התדר השונים.

“בשים לב למצאי התדרים והשירותים השונים שיינתנו באמצעותם, ייתכן שייקבעו מתכונות שונות ותנאים שונים לגבי כל אחד מתחומי התדר ולכן ייתכן שהמשרד יידרש לערוך כמה מכרזים נפרדים.

“בנסיבות אלה, ולאור החשיבות בהצלחת קידום מכרז דור חמישי באופן שיאפשר מתן מענה לעליה בביקוש לפס רחב בתוך פרק זמן קצר ככל שניתן, מבקשת הלשכה המשפטית במשרד להתקשר עם עורך דין חיצוני המתמחה בתחום דיני המכרזים, ובפרט בעבודה מול גופים ציבוריים ומשרדי ממשלה, לשם קבלת שירותי יעוץ משפטי חיצוני בקשר למכרז דור חמישי.

“החלטה על פרסום מכרז דור חמישי נתונה לשיקול דעתו הבלעדי של המשרד, ואין בפנייה זו משום התחייבות כלשהי של המשרד לפרסם מכרז בנושא או משום התחייבות להזמין שירותי ייעוץ מהמציע הזוכה.

“העסקת היועץ הזוכה תהיה בכפוף להקצאת תקציב מתאים ולקבלת אישורה של ועדת הפטור המשרדית ואישורה של הוועדה להעסקת עורכי דין חיצוניים במשרד המשפטים, ככל שיידרש אישורם. לפיכך, אם לא יינתן אישור מאת הוועדות האמורות לא יתקשר המשרד עם המציע הזוכה.

“… לידיעת המציעים, היקף שעות העבודה המוערך הכולל של שירותי הייעוץ לא יעלה על 500  שעות. היקף השעות בפועל עשוי להצטמצם בהתאם לנסיבות ולצרכי המשרד (ואף לא להתבצע כלל) או להתרחב בכפוף להוראות תקנות חובת המכרזים. יודגש, כי אין בזכייה במכרז זה כדי לחייב את המשרד לרכוש שירותי ייעוץ בהיקף כלשהו (או בכלל) מהמציע.