משרד התקשורת הפיץ שימוע בנושא תמיכה בפרוטוקול IPv6; “בתקופה הקרובה יחלו דיונים בנושא גם בוועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת ויחד עם משרדי הממשלה הרלבנטיים”

ב- 16 באוקטובר 2018 בשעה 16:48 ו- 16:56 דיווחתי בחלון המבזקים על שימוע חדש של משרד התקשורת. על השימוע חתום שחר שיליאן מנהל תחום הנדסת תקשורת (נייח) [מינהל הנדסה, אגף הנדסת תקשורת, תחום נייח] במשרד התקשורת.

המועד האחרון להעברת תגובות לשימוע הוא 5 בנובמבר 2018.

בין היתר נכתב בשימוע כי “כדי לחבר התקנים לרשת האינטרנט על כל התקן להיות בעל כתובת בפרוטוקול אינטרנט (IP) שהינו הבסיס עבור פעולות ניתוב המידע, והכרחי לתפקודו של האינטרנט. האינטרנט כיום מבוסס על פרוטוקול IPv4  המאפשר כ- 4 מיליארד כתובות IP.

“הגידול העצום של משתמשי אינטרנט ושל התקנים שונים ברחבי העולם הביא לכך שמאגר כתובות ה-  IPv4  הולך ואוזל.

” בחודש פברואר 2011 הודיע ארגון IANA כי מאגר כתובות ה-  IPv4  הזמין אזל. כתוצאה מכך אין עוד אין מספיק כתובות IPv4 כדי לתמוך בצמיחה עתידית, בפיתוח ובתחרות בשוק העולמי, המתבססים על מגמות בשימוש באינטרנט כגון: ניידות, מכשירים חכמים, תחבורה חכמה, ניטור מרחוק וכדומה, ועל כן המחסור בכתובות יהווה בעיה משמעותית.

“פרוטוקול הדור הבא, IPv6, מבטיח את זמינותן של כתובות IP חדשות לעתיד הרחוק, וצפוי לקדם את המשך ההתרחבות והחדשנות של טכנולוגיית האינטרנט”.

המסמך מציג את פעילות משרד התקשורת בשנה האחרונה בתחום זה תוך שהוא מציין כי “בישראל, נפח תעבורת האינטרנט כיום בפרוטוקול IPv6 הוא כ- 3%. ישראל נמצאת במקום ה- 45 , כאשר חמש המדינות המובילות הן: בלגיה עם שיעור אימוץ של פרוטוקול IPv6  של כ- 46%  ואחריה ארה”ב, הודו,  יוון וגרמניה […] לדאבוננו, ישראל נמצאת במקום ה- 45 עם 2.9% אימוץ של פרוטוקול ה- IPv6. דירוג נמוך זה, מציב את המדינה במיקום נמוך משמעותית בהשוואה ליתר מדינות ה- OECD ובכוונת המשרד לשפרו משמעותית, ולהעמיד את ישראל בקבוצת המדינות המובילות והמאמצות את פרוטוקול IPv6”.

עוד מצויין בשימוע כי “תיקון זה יכנס לתוקף 6 חודשים מיום חתימתו”.

טיוטות תיקון רישיון לעניין IPv6 מתפרסמות כאן ו- כאן.

הערת עורך Read IT Now: ב- 6.3.2018 פירסמתי את הדיווח הבא בחלון המבזקים של אתר זה: אלי כהן, מנהל תחום טכנולוגיות עתידיות ממשרד התקשורת בישיבה של וועדת המדע: “המשרד מחייב את כל ספקיות האינטרנט שעד סוף שנת 2018 כולם יהיו כפופים ליישום פרוטוקול החדש של IPv6. מציאות זו תאפשר יותר פריסת מצלמות ותקדם אותנו להגיע ל’ערים חכמות’. בנוסף, כולנו מתכוונים כמו בכל העולם אל שנת 2020 שאז כל הטכנולוגיות יהיו אמורות להשתלב יחד, יושק דור חמישי [5G], תהיה יותר פריסת סיבים אופטיים וכל אלו – ללא כל ספק – ילמדו שאנו כבר במציאות של עיר חכמה”.