משרד התיירות: המשרד הממשלתי הראשון שמפרסם קוד פתוח ממשלתי לציבור (במסגרת הנחייה של רשות התקשוב הממשלתי)

משרד התיירות — באמצעות אגף מערכות מידע, דיגיטל וניו מדיה שלו – הוא המשרד הממשלתי הראשון שמפרסם קוד פתוח ממשלתי לציבור. זאת במסגרת הנחייה של רשות התקשוב הממשלתי המעודדת משרדים לפרסם קוד ממשלתי ולהחזירו לציבור.

קוד פתוח (Open Source) הוא גישה בה קוד התוכנה המפורסם לציבור לעיונו ולשימושו ואף להמשך פיתוח/שינוי. קיימת כיום גישה של ממשלות בעולם המכונה מימשל פתוח (Open Government) בו מוחזרים נכסי  המידע והידע ממשלתיים בחזרה אל הציבור, כמו, למשל, במסגרת Open Data או  Open Source.

משרד התיירות פירסם קוד פתוח לתוסף (plug-in) המאפשר לחבר מערכות המבוססות על פלטפורמת קוד פתוח מסוג nopCommerce למנוע חיפוש, אף הוא בקוד פתוח מסוג Elasticsearch.

משרד התיירות אומר כי הוא מהמובילים בפרסום במאגרי מידע פתוחים, ומפרסם עשרות מאגרים המתורגמים למספר רב של שפות לשימוש מפתחי אפליקציות, ואף מקיים האקאתונים במטרה לקדם את השימוש בהם.

ד”ר נועם קוריאט מנהל אגף מערכות מידע, דיגיטל וניו מדיה במשרד אמר כי “משרד התיירות ממשיך להיות ראשון בכל הקשור למימשל פתוח. פרסמנו את כל מאגרי המידע שלנו, ועכשיו אנחנו מתחילים לפרסם את הקוד שלנו. אנו מזמינים את היזמים והמפתחים לעשות שימוש במידע ובקוד שאנחנו מנגישים – ללא עלות – כדי לפתח אפליקציות תיירותיות חדשניות ולייצר נוכחות דיגיטלית משמעותית למדינת ישראל”.