משרד התחבורה בשיתוף הרשות לחדשנות ומינהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה משיקים סבב שני לקידום תכניות פיילוטים בתחומי התחבורה החכמה בתקציב של 30 מיליון שקלים בשנה

משרד התחבורה בשיתוף הרשות לחדשנות [הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית] ומינהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה פירסמו קול קורא לפיו הם משיקים סבב שני לקידום תכניות פיילוטים בתחומי התחבורה החכמה בתקציב של 30 מיליון שקלים בשנה.

בהודעת המשרד צויינו שתי מטרות התוכנית: לתמוך בפיתוח ויישום טכנולוגיות חדשניות במערך התחבורה, אשר יקדמו את המצב התחבורתי בישראל ויפתחו את התעשייה הישראלית עתירת הידע; קידום נושא התחבורה החכמה בדגש על עידוד השימוש בתחבורה ציבורית וצמצום הגודש בדרכים, תאונות הדרכים והתלות בנפט.

“טכנולוגיות אלו משתלבות, בין היתר, בתחומים הבאים: עידוד מעבר לתחבורה ציבורית, טכנולוגיות ניטור וניהול תנועה, עיבוד מידע תחבורתי לצורכי תכנון וניהול תחבורתי, תפיסות חדשניות בהפעלת שירותי תחבורה, הקטנת גודש תחבורתי, הפחתת תאונות דרכים, כלי רכב אוטונומיים, כלי רכב חשמליים, כלי רכב מקושרים, מודלים שיתופיים לתחבורה וצמצום השימוש בנפט.

“המסלול מיועד לחברות טכנולוגיה ישראליות בתחומי התחבורה, אשר יוכלו לקבל במסגרת התוכנית תמיכה כספית בשיעור של 50%-20% מהוצאות המו”פ המאושרות. תמיכה בשיעור חריג של 75% מהוצאות המו”פ המאושרות תינתן לתוכנית בעלות פוטנציאל להשפעה יוצאת דופן על ייעול ושיפור התחבורה בישראל. המסלול מציע השתתפות בסיכונים הכרוכים בתהליך הפיתוח, אך לא ברווחים או בהצלחות עתידיות. החברה הנתמכת תחזיר לרשות החדשנות את המימון שקיבלה על ידי תשלום תמלוגים ממכירות, רק אם המיזם הצליח להגיע לשלב המסחור.

“הקריטריונים להערכת בקשה שתוגש במסגרת מסלול זה יהיו: מידת ההשפעה הצפויה של התכנית על ייעול ושיפור התחבורה בישראל, ובפרט על הקטנת הגודש, הפחתת תאונות הדרכים, צמצום השימוש בנפט לתחבורה ועידוד מעבר לתחבורה ציבורית, רמת ההתכנות הרגולטורית של ביצוע התכנית, רמת החדשנות הטכנולוגית ומידת הייחודיות של התכנית, רמת האתגרים במימוש התוכנית, יכולות החברה, ובכללן יכולותיה הניהוליות והיכולת להביא להשלמת התכנית ומימושה העסקי, פוטנציאל הצמיחה העסקי-כלכלי של החברה עקב הצלחת התכנית, התרומה הטכנולוגית והתעסוקתית של התכנית לכלכלה הישראלית, איכות תכנית ההרצה – איכות אתר ההרצה והסינרגיה בין החברה לאתר והתועלת שתצמח לחברה מתכנית ההרצה בהיבטי קרבה לשוק ומסחור.

מועד הגשת ההצעות נקבע ל- 20 בפברואר 2019.