משרד הרווחה/זרוע עבודה פירסם הבהרה מקצועית לגבי כוונת התקשרות בפטור לנושא שירותי VoIP מבוססי ממשקים חברתיים

ב- 23 באוקטובר 2020 פירסמתי כאן באתר ידיעה שעסקה בכוונת התקשרות של זרוע עבודה (במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים) עם חברת אמן מחשבים לגבי שירותי VoIP  מבוססי ממשקים חברתיים.

בפרסום נוסף של זרוע עבודה נאמר כי “עד כה הוגשו מספר השגות אשר מהן עולה כי המשיגים לא הבינו נכונה את צרכי היחידה ואת הפיתרון הטכנולוגי המבוקש לצורך קבלת השירות. לפיכך, הוועדה מבקשת לפרסם הבהרה לפרסום הנ”ל שיאפשר לספקים פוטנציאליים להבין נכונה מהו השירות המבוקש. יצויין כי מדובר בהברת דרישות הפיתרון הטכנולוגי המבוקש שפורטו בפרסום הנ”ל ואין בהן דרישות נוספות ו/או חדשות”.

בהבהרה נאמר בין השאר כי “על הפיתרון להיות תכנותי בלבד, עם שירותי ענן, וללא צורך בהתקנה של רכיב חומרה כלשהוא, וללא צורך בהתקנה של תוכנה כלשהיא על מחשבי המוקדנים. כל המוקדנים ישתמשו בדפדפן בלבד, ללא תלות במערכת ההפעלה, ועם תמיכה בדפדפני Chromium ו- Safari.

“מערכת מאובטחת לניהול תרחישי שיחות שמאפשר אינטגרציה עם מערכות המידע של הזרוע באמצעות WebAPL יכולת לנתב שיחות עפ”י פרמטרים שונים שמתקבלים ממערכות המידע של הזרוע ובאופן דינמי, בהינתן שהמוקדנים עובדים מרשתות שונות וממחשבים שונים, ואף לא אחד מהם נמצא ברשת זרוע העבודה, ושירותי המידע נמצאים בזרוע העבודה.

“יכולת מיידית להקמת מספרי טלפון וירטואליים והגדרת ניתובים של מימשקי WebAPL אליהם.

“הקלטות שיחה והעברה שלהן כקובץ מוצפן ובאופן מאובטח לשרתי הזרוע עם סיום השיחה (כאמור, ללא חומרה או תוכנה שנדרשת להתקנה).

“יכולות אנליטיות מתקדמות לניתוב השימוש”.

בסיום המסמך נאמר כי “נוכח האמור, הוועדה מצאה כי פרסום ההבהרות יאפשר לציבור להבין נכונה מהו השירות הנדרש ולברר כדבעי האם אכן קיימים ספקים נוספים המסוגלים לתת מענה לצרכי היחידה אם לאו”.

עוד החליטה וועדת המכרזים, “לפנים משורת הדין ובכדי לאפשר לציבור בחינה של הדברים, המועד להגשת הבהרות הוארך עד ליום 10.11.2020”.