משרד הפנים פירסם תשובות לשאלות וגירסה מעודכנת של מכרז למתן שירותי ייעוץ אסטרטגי וליווי תקשורתי לרשות לניהול המאגר הביומטרי

משרד הפנים פירסם ב- 6 באוגוסט 2013 תשובות לשאלות ותיקונים ובעקבות כך גם גירסה מעודכנת של מכרז מס’ 4/2013 למתן שירותי ייעוץ אסטרטגי וליווי תקשורתי לרשות לניהול המאגר הביומטרי.

ב- 25 ביולי 2013 היה זה האתר ICE לפרסם ראשון כי “הפרט שמשרד הפנים לא ציין במכרז: מחפש יועץ תקשורת למאגר הביומטרי … המכרז שגובש לפני כשנה יוצא כעת לדרכו. במכרז שרשום תחת משרד הפנים לא מצוין כי מדובר בייעוץ תקשורתי וניהול משברים עבור המאגר הביומטרי”.

האתר Telecom News פירסם ידיעה בנושא ב- 1 באוגוסט 2013 וידיעת המשך ב- 6 באוגוסט 2013, שתיהן תחת הכותרת “בלעדי”. בידיעה הראשונה הוא כתב כי “משרד הפנים הוציא פטור ממכרז לתחום הייעוץ האסטרטגי והליווי התקשורתי, בגלל “המשבר התקשורתי” סביב סוגיית המאגר הביומטרי וניסה “להכשיר את השרץ”, ע”י הוצאת “מכרז תפור” להמשך הפעילות בתחום הליווי התקשורתי של הנושא … החשיפה החדשה שלנו: כתוצאה מהמשבר התקשורתי סביב סוגיית המאגר הביומטרי, החליט משרד הפנים לשכור את שירותיו של אייל ארד, איש יחסי ציבור מהשורה הראשונה בישראל ומומחה מוביל לטיפול במצבי משבר תקשורת אסטרטגי. הבעייה: הוא נשכר במחיר שלא ידוע, ללא מכרז, למעשה בפטור ממכרז, פטור שחמק מעיני התקשורת. הפטור הזה היה לשנה שנגמרה. לכן, משרד הפנים החליט להתחכם ולהוציא מכרז לתחום ייעוץ האסטרטגי והליווי התקשורתי, שכל מי שמעיין בתנאי המכרז מבין עבור מי “תפרו אותו”.”

כאן באתר ב- 23 ביולי 2012 פירסמתי ידיעה – בדבר “התקשרות עם יחסי ציבור בתיחור מצומצם וללא פרסום מכרז פומבי” – המפרטת בהרחבה את הטעמים להענקת הפטור ממכרז אשתקד למשרד יחסי הציבור של אייל ארד שהיה אחד מארבעה משרדי יחסי ציבור אליהם פנה משרד הפנים. את המסמך המקורי ניתן לקרוא כאן. הפטור פורסם באתר רשמי של המדינה ולא היו עליו השגות. כך שהפטור ממש לא נעלם מעיני התקשורת.

יצוין עוד כי רק בהבהרות החדשות של משרד הפנים נאמר בכותרת שמדובר בשירותים עבור המאגר הביומטרי. בגירסה המעודכנת של המכרז שפורסמה בעקבות ההבהרות עדיין מדובר בשירותים עבור משרד הפנים בכללו – מה שהיה מהות הטענה של האתר ICE בשעתו כלפי המכרז.