“משרד הפנים מקים מערך DR במטרה לתת מענה הולם בעת מצבי חירום ואתר ייעודי עבור אגף חירום למצבים של חירום לאומי”

הגוף המפרסם: משרד הפנים

תקנה: 3 (29)

שם הספק: חברת VMware

מהות ההתקשרות: רכש תוכנה מתוצרת VMware באמצעות המפיצים המורשים על ידה בהתאם להסכם מחירים מירביים שנחתם בין מנהל הרכש לחברת VMware.

התחלת ההתקשרות: 1 באפריל 2019; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2019

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: רויטל יגודה, ה- CTO של המשרד כותבת בבקשה להתקשרות על החברה כי משרד הפנים מקים מערך DR במטרה לתת מענה  הולם בעת מצבי חירום, כמו כן, מוקם אתר ייעודי עבור אגף חירום למצבים של חירום לאומי, כחלק מההערכות משרד הפנים נדרש להקים תשתית וירטואליזציה לשרתים החדשים ולמערך ה- DR. תשתית זו חייבת לתמוך בסנכרון מלא מול 3 האתרים ב- layaer 2 , ל- VMware קיים כלי ייעודי הממכן את תהליך העלאת השרתים באתרי DR.

התשתית תשרת את משרד הפנים במהלך השנים הבאות.

לצורך זה משרד הפנים מבקש לרכוש תוכנה מתוצרת VMware באמצעות המפיצים המורשים על ידה בהתאם להסכם מחירים מירביים שנחתם בין  מינהל הרכש לחברת VMware.

“בבדיקה שלנו נמצא כי מוצרי VMware היחידים המספקים מענה מלא וכולל לצורכי משרד הפנים. על-פי חוות הדעת שהתקבלו , נכון להיום הספק היחיד המוגדר כ- Tier-1 בישראל בתחום תשתית וירטואליזציה לשרתים לסביבה מורכבת הינו VMware . כמו כן, ל- VMware יתרון משמעותי על כל ספקי הוירטואליזציה האחרים. נתח השוק של VMware בתחום הוירטואליזציה הוא מעל 95% בשוק ה- Enterprise הישראלי”.

“ככל שלא ייעשה שימוש בתשתית כתשתית וירטואליזציה מבוססת VMware בעבור שרתים, יהיה על משרד הפנים להקים תשתית וירטואליזציה כפולה, כאשר תשתית אחת תשמש כוירטואליזציה של שרתים ואילו תשתית VMware תשמש את כלי אבטחת המידע והתפעול. מצב זה יגרום להעלאת עלויות תפעול שוטפות של תשתיות התקשוב במשרד הפנים לאורך זמן”.