משרד הפנים הכריז על מערכת חדשה לריכוז מכרזי כוח אדם ברשויות המקומיות

משרד הפנים הכריז לא-מכבר על מערכת חדשה לריכוז מכרזי כוח אדם ברשויות המקומיות. זאת כחלק ממדיניות המשרד לקידום ופיתוח הרשויות המקומיות, הוחלט על השקת פרוייקט להנגשת מידע מרוכז אודות מכרזי כוח אדם ברשויות המקומיות [פרוייקט נמ”ר (ניהול מכרזי רשויות)].

בהודעת המשרד נאמר כי “כלי זה משמש את כלל הרשויות המקומיות, תורם לשקיפות המערכת, מאפשר איתור קל יותר של מכרזים ומוזיל את עלויות הפרסום, עלויות שיבוצי כוח האדם ברשויות המקומיות ועלויות הניתוח והבקרה של הנתונים הקיימים וכו’.

“המערכת, שמשמשת ככלי לתיעוד וניתוח מכרזים, יושמה כפיילוט ראשון ב- 13 רשויות מקומיות ועתה משתתפות בפיילוט כ- 80 רשויות מקומיות ומסוגים שונים של הרשויות הקיימות במדינת ישראל (לרבות עיריות, מועצות מקומיות ומועצות אזוריות, רשויות מגזריות) ומכל קשת המדדים, הן המדד הפריפריאלי והן המדד הסוציואקונומי. נכון לעכשיו, מפורסמים בה כ- 300 מכרזים.

“הזנת המכרזים למערכת נעשית על ידי הרשויות המקומיות בלבד ובאחריותן, ובשלב זה מפורסמים בה רק מכרזים בדרג של מנהל מחלקה ומעלה, היא מציגה את סטטוס המכרזים (מכרזים פתוחים, מכרזים שפורסמו ונסגרו ומכרזים שנשלחו לפרסום) וכוללת את כל המידע הרלבנטי למשתמש כיצד להגיש מועמדות דרך הרשות המקומית.

“שימוש נוסף של המערכת הינו בייעול התהליכים הרגולטוריים בתחום המכרזים בין הרשויות המקומיות אל מול אגף בכיר בקרת הון אנושי ברשויות המקומיות, כאשר ניתן לאשר באמצעות המערכת ישירות את המכרזים למישרות הסטטוטוריות, ובהמשך אף ניתן יהיה לבצע תהליך מינוי נציג שר באמצעות המערכת.

“עד להופעת המערכת, היה תהליך פרסום המישרות מסורבל ועלותו גבוהה. כל רשות פרסמה את מכרזי כ”א בעצמה, ולכן תהליך החיפוש לאזרח המעוניין לאתר מישרה מסוימת, היה תהליך מייגע ומייאש, אשר חייב בחיפוש נפרד במספר לא מבוטל של רשויות מקומיות את המישרה המבוקשת והרלוונטית עבורו. בהקשר זה, יצוין כי מדי שנה מפורסמות אלפי מישרות על ידי הרשויות המקומיות, מהן כ- 400 מישרות סטטוטוריות.

“המערכת החדשה תקל על הציבור הרחב באיתור המכרזים הרלבנטיים ובקבלת מידע כללי על כל מכרז ומידע על אופן הגשת המועמדות לרשות המקומית. היא תשפר את השירות לאזרח, תגביר את השקיפות ותחסוך לרשות המקומית בעלויות הגבוהות עבור פרסום המישרות. בנוסף, גם למשרד הפנים תשתפר יכולת ההשוואה, הניתוח ובקרת הנתונים מול הרשויות המקומיות.

“משרד הפנים ירכז את כל המידע הרלבנטי מ- 257 רשויות מקומיות במקום אחד. המערכת אינה תחליף לפרסום באתר הרשות המקומית, אלא באה לסייע ולייעל את התהליך בעצם הצבת המישרה המבוקשת בכתובת אחת זמינה ובכך להגדיל את ההיצע לציבור הרחב.

“המערכת מחולקת לשלושה מודולים נפרדים: לאנשי משרד הפנים, לאנשי הרשויות המקומיות ולציבור הרחב, כאשר המערכת המיועדת לציבור הרחב כוללת גישה ללא צורך בהרשאה, לכל המכרזים הפתוחים ברשויות המקומיות השונות בתוספת פרטים להגשת המועמדות”.