משרד הפנים (בשם הרשות הביומטרית) מבקש להתקשר עם ספק חוץ בהיקף של כחמישה מיליון דולר

משרד הפנים פירסם ב- 30 ביולי 2012 בקשה לפטור ממכרז להתקשרות עם אחת מארבע החברות הבאות: MORPHO, DAON, ACCENTURE , COGENT. אומדן ההתקשרות הוא כחמישה מיליון דולר לתקופה של חמש שנים (בכפוף לאפשרות להפסיק את ההתקשרות במקרה שלא יוארך הפיילוט) עם אופציה להארכה של חמש שנים נוספות.

מהות ההתקשרות כפי שהוגדרה בבקשה: תשתית תוכנה לצורך הקמת מאגר ביומטרי שיוכל לבצע חיפוש ואיתור של הרכשות כפולות (De-Duplication) ויכולות ביצוע תחקור על תוצאות השוואה חריגות. המאגר יקבל כ- Input רשומות הכוללות מידע ביומטרי – תמונת פנים ושתי טביעות אצבע – יחד עם מזהה ייחודי, ויבצע חיפוש כדי לאמת שנתונים אלה אינם משוייכים לזהות אחרת, בהתאם לחוק הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים ונתוני זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי ובמאגרי מידע, התש”ע – 2009.

דרישות הסף הן, ביותר היתר: הספקת פתרון המבוססים על רכיבים מוכחים בשטח; למציע מחזור כספי של לפחות 8 מיליון דולר בשנה; למציע ניסיון כקבלן ראשי או כקבלן משנה מרכזי בפרוייקט אחד לפחות של יישום מערכת התאמה ביומטרית (matching) שייעודה המרכזי (De-Duplication) למאגר ביומטרי ובלבד שהמערכת מבצעת בדיקה של הרכשות כפולות במשך חצי שנה לפחות בסביבת production.

בבקשה עליה חתום גון קמני ראש הרשות לניהול המאגר הביומטרי מצויין כי ביולי 2011 פירסם משרד הפנים מכרז בינלאומי להספקה של מערכת התאמה ביומטרי, לאחר שבוצעו בדיקות לאיתור ספקים פוטנציאליים כולל חיפושים באינטרנט, פגישות ובדיקות בתערוכות מקצועיות וכן ביקור בהודו בה מיושם פרוייקט Biometric De-Duplication המרכזי והגדול ביותר (במסגרת פרוייקט UIDAI ההודי המבוצע במקביל ע”י מספר ספקים בינלאומיים מובילים בתחום).

למכרז ניגשו ארבע חברות: חברת MORPHO הצרפתית; חברת 3M Cogent מארצות הברית, חברת DAON האירית וחברת ACCENTURE (באמצעות אקסנצ’ר ישראל). בסופו של דבר המכרז בוטל.

עד היום לא בוצעו ברחבי העולם פרוייקטים רבים של התאמה (matching) ביומטרית לצורך De-Duplication ברמת מדינה ליישומים אזרחיים ומספר השחקנים הרלבנטיים בעלי ידע וניסיון מוכח הוא מצומצם. ארבע החברות הללו הן מהמובילות בעולם בתחום ספציפי זה.

“לעניות דעתנו, ארבע החברות שהשתתפו במכרז והגישו הצעות הן (או חלקן, לפחות) מהוות גם כיום את המועמדות הסבירות ליישום המערכת וקיימת סבירות גבוהה שלפחות חלקן ישתתפו בתהליך מו”מ לבחירת הספק הזוכה”.