משרד המשפטים מפרסם תקנות זכות יוצרים (סדרי יום בבקשה לחשיפת זהותו של עושה פעולה בתוכן ברשת תקשורת אלקטרונית)

10:24 18.09.2019

קטגוריות: משפט

תגים:

משרד המשפטים מפרסם את תקנות זכות יוצרים (סדרי יום בבקשה לחשיפת זהותו של עושה פעולה בתוכן ברשת תקשורת אלקטרונית), תשע”ט – 2019. על טיוטת התקנות חתום אמיר אוחנה שר המשפטים.

בדברי ההסבר נאמר: “בחוק זכות יוצרים (תיקון מס’ 5), התשע”ט – 2019, נקבעה המסגרת הדיונית להליך שעניינו חשיפת זהותו של מי שעושה פעולות בתוכן ברשת תקשורת אלקטרונית.

“על-פי פרק ח’1 לחוק זכות יוצרים, התשס”ח – 2007, אשר ייכנס לתוקף בתאריך 9.10.2019, אדם שטוען כי הופרה זכות יוצרים שלו ברשת תקשורת אלקטרונית, כגון רשת האינטרנט, רשאי לפנות לבית-משפט מחוזי בבקשה שיורה לאדם מסויים למסור לבית-המשפט פרטי מידע לגבי אדם אחר שעשה באופן אנונימי את הפעולה שנטען לגביה כי היא מהווה הפרה.

“כעת מוצעות תקנות שיסדירו את האופן בו יוגשו המסמכים בהליך לבית-המשפט וכיצד יומצאו המסמכים לצדדים, במטרה לשמור על פרטיות עושה הפעולה האנונימי ועל סודיות הפרטים שיימסרו לבית-המשפט.

“לצורך כך, מוצע בין היתר לקבוע כי המסמכים בהליך לא יוגשו בהגשה מרחוק באמצעות מערכת ‘נט המשפט’, אולם כדי להקל על הצדדים, ניתן יהיה להגיש את המסמכים בכל אחד מבתי המשפט המחוזיים, אשר יועברו לבית-המשפט הדן בבקשה”.