משרד המשפטים: מכרז למתן שירותי ייעוץ טכנולוגי וקידום פרוייקט “גיידסטאר” [מאגר נתונים אודות ארגוני המגזר השלישי בישראל, המנגיש לציבור ללא תשלום מידע בסיסי ועדכני אודות מלכ”רים בארץ]

הגוף המפרסם: משרד המשפטים/רשות התאגידים

נושא המכרז: מכרז למתן שירותי ייעוץ טכנולוגי וקידום פרוייקט “גיידסטאר” [מאגר נתונים אודות ארגוני המגזר השלישי בישראל, המנגיש לציבור ללא תשלום מידע בסיסי ועדכני אודות מלכ”רים בארץ]

מס’ המכרז: 51.16

תאריך פרסום: 17 ביולי 2016

מועד אחרון: 9 באוגוסט 2016

הערות: השירותים הנדרשים: ליווי וניהול המיזם תוך תיאום ותכלול בין הגורמים המקצועיים השונים; יזמות, איתור ותרגום צרכים מהשטח ומתן הנחיות מעשיות לגורמים המבצעים; פיתוח וקידום האתר.

אתר האינטרנט “גיידסטאר” הוא  מאגר נתונים אודות ארגוני המגזר השלישי בישראל, המנגיש לציבור ללא תשלום מידע בסיסי ועדכני אודות מלכ”רים בישראל. המידע באתר מבוסס הן על מידע ממשלתי כפי שמדווח מדי שנה על ידי המלכ”רים לרשם העמותות ולרשם ההקדשות, הן על מידע המתקבל ממשרדי ממשלה אחרים, והן על מידע נוסף הנכתב באופן וולונטרי על ידי חלק מן המלכ”רים עצמם. בין היתר האתר כולל את שמות מייסדי התאגידים, מטרות התאגידים, וכן דו”חות כספיים ומילוליים אשר הוגשו מטעם האלכ”ר [ארגונים ללא כוונת רווח] במשך השנים.

כמו כן, קיים כיום באתר מידע אנליטי המתבסס על מידע שנאסף ועובד על ידי הגוף המפעיל של הפרוייקט על בסיס המידע המופיע במסמכים שהוגשו לרשם העמותות ולרשם ההקדשות, מתוך מטרה לאפשר עריכת חיפוש מתקדם והפקת דו”חות חכמים ממאגר הנתונים לפי מאפייני חיפוש שונים כמו סוג פעילות, תחום התמחות ומחוז רישום גיאוגרפי.
מאגר גיידסטאר הוקם בארה”ב בשנת 1994 כיוזמה חלוצית אשר נתמכה על ידי ארגוני פילנתרופיה גדולים, ובבריטניה ב-2003 בשיתוף רשם המוסדות ללא כוונות רווח ובמימון ממשלתי. ישראל הקימה את המאגר בין היתר בעקבות החלטת ממשלה מס’ 3190 בעניין “יחסי הממשלה, החברה האזרחית והמגזר העסקי התורם להשגת מטרות ציבוריות” אשר בה הוחלט, בין היתר, לפעול להקמת מאגר מידע שיהיה נגיש לציבור באינטרנט ויהווה מקור מידע באשר לפעילות ארגונים ללא כוונת רווח, לשם הבטחת השקיפות בפעילות החברה האזרחית והשקיפות בפעילות הממשלה ביחסיה עם החברה האזרחית.

האתר עלה לאוויר באוגוסט 2010 כמיזם משותף של משרד המשפטים עם יד הנדיב וג’וינט ישראל. הפעלת האתר בפועל מבוצעת על ידי חברה לתועלת הציבור בשם “אנפיטק – טכנולוגיות למגזר השלישי בע”מ”.

מדיווחים של מפעילי האתר עולה כי יש כ- 25,000 כניסות בחודש. כמו כן, בפורומים שונים שעוסקים במגזר השלישי, האתר מוזכר כחשוב מאד למגזר השלישי ולציבור, לרבות בדיונים בוועדות הכנסת.

האתר תורם להגדלת החשיפה של פעילות המלכ”רים והעמקת ההיכרות של הציבור הרחב עם מגזר זה, וכן מספק למלכ”רים נוכחות ברשת האינטרנט ובכך מסייע להם להגיע הן לקהלי היעד שלהם והן לתורמים קיימים ופוטנציאליים.

עם זאת, ולאור הפוטנציאל הרב אשר טמון במיזם זה מבחינה ציבורית, הוחלט על-ידי ועדת ההיגוי של המיזם בראשות אמי פלמור מנכ”לית משרד המשפטים להוביל השנה לקידום משמעותי וניכר של האתר הכולל העשרת המאגר במידע נוסף, וכן פיתוח טכנולוגי משמעותי של האתר לרבות יצירת אפשרויות חיפוש מורכבות והפקת דו”חות חכמים ממאגר הנתונים. בהמשך לכך, נחתם הסכם בין משרד המשפטים לג’וינט ישראל, המסדיר בין היתר את המשך הפעלת המיזם.

בימים אלו, מצוי האתר בעיצומו של הליך מעבר לתשתית ענן חדשה על גבי טכנולוגיית Salesforce, אשר צפויה להרחיב באופן משמעותי את היכולות והאפשרויות הטכנולוגיות באתר.
כמו כן, בהתאם להסכם שנחתם, עתיד המיזם לעבור עד סוף שנת 2016 מהגוף המפעיל אותו כיום לתפעול ישיר ופנימי של אגף מערכות מידע במשרד המשפטים. מעברים צפויים אלו בשנת 2016 והנכונות לפתח ולקדם את המיזם באופן יעיל ומואץ, מעמידים בפני המשרד אתגרים רבים. לצורך כך, הוחלט כי ימונה למיזם גורם מלווה אשר יוביל את הפרוייקט בשיתוף נציגי המשרד וג’וינט ישראל המנהלים את המיזם כיום. הגורם שימונה מטעם המשרד יהיה אמון על קידום והובלת הפרוייקט עם דגש על היבטיו הטכנולוגיים, יוודא כי המעברים הנדרשים מבוצעים כראוי, ויזום שינויים באתר לצורך פיתוחו וקידומו. לצורך ביצוע הפרוייקט, גורם כאמור יפעל בין היתר מול נציגי רשם העמותות וההקדשות, נציגי אגף מערכות מידע במשרד המשפטים, נציגי ג’וינט ישראל, נציגים רלוונטיים מהמגזר השלישי ועוד.

היקף השירותים הינו כ- 100 שעות בממוצע לחודש. יודגש כי המשרד אינו מתחייב להזמנת שירותים בהיקף כלשהו וכן שומר לעצמו את הזכות להגדיל/להקטין את הכמויות. המשרד שומר לעצמו את הזכות להגדיל את היקף השעות החודשיות בהתאם לצרכיו ולשיקול דעתו, עד למקסימום של 2,000 שעות לשנה.