משרד המשפטים: מכרז לאספקת שירותי בדיקות איכות תוכנה (QA)

הגוף המפרסם: משרד המשפטים

נושא המכרז: מכרז לאספקת שירותי בדיקות איכות תוכנה (Quality Assurance, QA)

מס’ המכרז: 26-2019

תאריך פרסום: 30 במאי 2019

מועד אחרון: 23 ביולי 2019

הערות: אגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע של משרד המשפטים מבצע פעילות רבה של אפיון ופיתוח מערכות עבור יחידות המשרד השונות. נוכח גידול מתמשך בהיקפי הפעילות האמורים, מבקש האגף להוציא לביצוע חיצוני חלק מפעילות בדיקת איכות התוכנה המפותחת באגף ועבורו.

מטרת המכרז לבחור עד 3 זוכים שניים) פעילים ואחד – בכוח שייכנס לפעילות במידה וההתקשרות עם אחד הזוכים הפעילים תופסק או שהיקף הפעילות יגדל ויצריך זוכה נוסף) מהם יוזמנו תוצרי בדיקות איכות תוכנה במתכנות של “פרויקטים” המורכבים מחבילות עבודה.

חבילות העבודה מחולקות לפי סוגי בדיקות, כאשר עבור כל סוג בדיקה מוגדר תיחום השירות הנדרש, רכיבים המרכיבים את חבילת העבודה, רמות קושי וכן כתב כמויות לצורך השוואת הצעות המציעים. גישת התמחור מתבססת על כמות רכיבים המרכיבים כל חבילת עבודה, על סמך מחירון רכיבים שהמציעים יציעו כמענה למכרז (פרק העלות).

יעדי העבודה הנדרשת:

א. שיפור רמת איכות הבדיקות וכפועל יוצא תוצרי האגף.

ב. שיפור יכולת האגף להרחיב ולהגדיל את כמות התוצרים ללקוחותיו (הגברת הפעילות הקיימת בתחום בדיקות).

ג. בניית יכולת האגף להעמיד צוותי בדיקות ממוקדים במשכי זמן קצרים יחסית עבור פעילויות/ פרויקטים (פיתוח ובדיקות מסירה) שיבוצעו באמצעות ספקים של המשרד.

ד. שיפור תהליכי עבודה ויכולות האגף לבצע בדיקות ממוקדות לתקופות קצובות.

ה. שיפור שביעות רצון הלקוחות.

מצב קיים: א. באגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע של משרד המשפטים כ- 400 עובדים. ב. יחידת בדיקות איכות תוכנה (QA) במשרד מונה כ- 40 עובדים ומספקת שירותי בדיקות איכות תוכנה במרבית פרויקטי הפיתוח של אגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע.

אתגרי אגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע: א. אגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע נדרש להרחיב משמעותית את היקף השירותים אותם הוא מספק ליחידות המשרד השונות, לצורך הקמת מערכות מידע חדשות, הרחבת מערכות קיימות ושילוב טכנולוגיות חדשות. אתגרים אלה מחייבים גוף בדיקות איכות מקצועי וגמיש. ב. האגף נדרש לספק את פתרונות המחשוב בלוח זמנים קצר יחסית למקובל כיום, תוך היערכות ארגונית מתאימה לניהול הפרויקטים הן מול הלקוח והן פנימית באגף.