משרד המשפטים: בקשה לקבלת מידע (RFI) – קיומם (או פיתוחם) של שירותי אינטגרציה למידע תקשורתי, ניתוחי דעת קהל ומחקרי אפקטיביות תקשורתית

08:44 13.12.2019

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים: ,

הגוף המפרסם: משרד המשפטים/אגף הסברה דוברות ותקשורת

נושא המכרז: בקשה לקבלת מידע (RFI): קיומם (או פיתוחם) של שירותי אינטגרציה למידע תקשורתי, ניתוחי דעת קהל ומחקרי אפקטיביות תקשורתית

מס’ המכרז: 68-2019

תאריך פרסום: 12 בדצמבר 2019

מועד אחרון: 19 בינואר 2020

הערות: אגף בכיר דוברות, הסברה ותקשורת במשרד המשפטים אחראי על הקשר עם כלי התקשורת ומטפל בפניות ובקשות שמופנות לגורמי המשרד על-ידי עיתונאים. האגף עוקב אחר פרסומים אודות פעילות המשרד ויחידותיו ומופקד על הכנת תגובות רשמיות, תיקונים או הבהרות, מטעם יחידות המשרד. האגף אחראי על כל פעילות ההסברה, הפרסום והשיווק של יחידות המשרד וכן משמש גורם מבצע, מלווה ו/או מנחה של פעילות המשרד ויחידותיו לקשר עם הציבור ברשתות החברתיות: פייסבוק וטוויטר.

אגף הסברה דוברות ותקשורת מעוניין להטמיע כלי עבודה אינטגרטיבי אמין סטטיסטית לצורך מדידת חלחול מסריו לציבור בכלל ולצורך מדידת קריטריונים ספציפיים כגון אמון הציבור במערכות אכיפת החוק (אמון במוסד מעיד על תפיסת הפרט כי ניתן לסמוך על המוסד, כי המוסד שומר על החוקים להם הוא כפוף, עובד היטב ומשרת את אינטרס הכלל.

האגף מקווה לעשות זאת באמצעות מערכת אלקטרונית או באמצעות אינטגרציה של שירותים אנושיים עם מערכת אלקטרונית.

האגף מקווה לעשות שימוש בכלי כאמור על מנת לאסוף ולתכלל מידע, לבצע החלטות מבוססות נתונים (Evidence Based), להפיק דו”חות מנהלים, לחזק זיכרון ארגוני ואף להפיק המלצות ותובנות מתוך המידע.

+ על הכלי להוות כלי עבודה אינטגרטיבי אשר יוכל לתכלל מידע לזהות מגמות בדעת הקהל, ולמדוד אפקטיביות של הדוברות ו/או לזהות פערים המחייבים טיפול באמצעות סקרי עומק, עיבוד של תקשורת אלקטרונית משודרת וכתובה ושיח ברשתות החברתיות סביב נושאים שבמיקוד והנגשת הנתונים למקבל ההחלטות.

+ על הכלי והשירות להיות בעל יכולות אינטגרטיביים לשלב את המידע מכל מקור לפי אמינותו ונאמנותו הסטטיסטית לבדיקת הקריטריונים הנדרשים (כגון אמון הציבור במערכת אכיפת החוק) על מנת להפיק תובנות מאקרו (לגבי סך אפקטיביות המסרים) ותובנות מיקרו (לגבי אירועים מקומיים).

+ על הכלי והשירות להיות בעל יכולות אינטגרטיביים לשלב מידע בזמן אמת לצד מידע ארוך טווח מבוסס ידע ונתונים.

+ על הכלי והשירות להיות בעל יכולות מדידה של התערבות הדוברות ואפקטיביות המסרים המועברים על ידה לקהלי יעד וביחס לקריטריונים הרלוונטיים למדידה.

+ על הכלי לחקור מידע ולהפיק תובנות כמותיים ואיכותיים. לדוגמה: הכלי עשוי לשמש לצורך מעקב שוטף וביצעו מחקרים אודות התדמית הציבורית ואפקטיביות המסרים (חשיפה והטמעה של מסרים) של פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. במסגרת זו יש לבחון את הסיקור בתקשורת המסורתית תוך זיהוי מגמות, תגובות למסרים בתוכן גולשים ומגמות בשיח ברשת והשפעת עבודות הדוברות לצד השיח ברשת ובתקשורת על הציבור באמצעות סקרי עומק. על הכלי להיות היכולת לשלב באופן אינטגרטיבי את מקורות המידע לפי אמינותם ומשקלם בדעת הקהל.

+ כלי העבודה נדרש לתמוך לפחות במקורות מידע בשפה העברית והערבית.

+ כלי העבודה נדרש לכל הפחות לשלב הפקת מידע מהתקשורת המסורתית, מהמרשתת ומסקרי דעת קהל.