משרד הכלכלה פירסם הוראת מנכ”ל: תוכנית להעלאת רמת המוכנות לאיומי סייבר

משרד הכלכלה פירסם את הוראת מנכ”ל 4.35 – תוכנית להעלאת רמת המוכנות לאיומי סייבר. הוראה זו באה להסדיר ולפרט את הכללים ואמות המידה לקבלת סיוע להשתתפות בתכנית להעלאת רמת המוכנות לאיומי סייבר.

“לאור הגדילה בהיקפים ובעוצמות של התקפות סייבר על ארגונים במשק בישראל, נדרש להגן על מרחב הסייבר ולהעלות את רמת המוכנות לאיומים, תוך שמירה על חיוניותו כמנוע צמיחה וכמאפשר זרימה חופשית של מידע, שירותים ומסחר.

“שיפור העמידות המשקית תלוי באופן ישיר ברמת ההגנה בכל ארגון וארגון, ולפיכך יש לפעול לשיפור רמת ההגנה של חברות במשק. כפועל יוצא, מבקשים מערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה, משרד הכלכלה והתעשייה (באמצעות הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה) ורשות החירום הלאומית במשרד הביטחון (רח”ל), לסייע למפעלים חיוניים בתחום התעשייה ולמפעלים למתן שירותים קיומיים, כהגדרתם חוק שירות עבודה בשעת חירום, תשכ”ז – 1967, בהעלאת רמת המוכנות לאיומי סייבר באמצעות תכנית עידוד ייעודית, וזאת בהתאם לסעיף 1ו. להחלטת ממשלה 2443 מיום 15.2.2015.

הסיוע יינתן בשיטת כל הקודם זוכה [First In, First Out; FIFO].

בהוראה מוגדרת הגנת הסייבר כ”מכלול הפעולות למניעה, לנטרול, לחקירה ולהתמודדות עם איומי סייבר ואירועי סייבר, ולצמצום השפעתם והנזק הנגרם מהם, וזאת בטרם התרחשותם, במהלכם ולאחריהם”.