משרד הכלכלה מעתיק את מרכז הפעילות של הנספחות במדינת קליפורניה מלוס אנג’לס לסן פרנסיסקו

08:55 09.06.2013

קטגוריות: כללי

תגים:

משרד הכלכלה [לשעבר, משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה (תמ”ת)] הודיע ב- 5 ביוני 2013 כי הוא מעתיק את מרכז הפעילות של הנספחות המסחרית-כלכלית הישראלית במדינת קליפורניה מלוס אנג’לס לסן פרנסיסקו.

בעקבות זאת תיסגר הנספחות המסחרית–כלכלית בעיר לוס אנג’לס אותה הפעיל משרד הכלכלה ב- 12 שנים האחרונות.

מינהל לסחר חוץ במשרד הכלכלה החליט בחודשים האחרונים להעתיק את מרכז הפעילות של הנספחות מלוס אנג’לס לעמק הסיליקון האמריקאי, מרכז תעשיות ההיי-טק בעולם הממוקם במפרץ סן פרנסיסקו. האזור בו מתגוררים כ- 6.8 מיליון תושבים כיום, כולל בתוכו את הערים סן פרנסיסקו, אוקלנד וסן חוזה ולצידן ערים קטנות יותר כפאלו אלטו, סנטה קלרה, קופרטינו ועוד.

בהודעת משרד הכלכלה נאמר כי בשנים האחרונות מתפתחת תעשייה חדשה באזור עמק הסיליקון, בשיתוף עם תעשיית הבידור בדרום המדינה, שמתמקדת בתחום משחקי הוידיאו. על פי התחזיות תשתווה בשנים הקרובות תעשיית המשחקים בגודלה לתעשייה הבידור כולה. שני המוסדות האקדמיים המפורסמים באזור: אוניברסיטת סטנפורד בפאלו אלטו ואוניברסיטת ברקלי הסמוכה לסן פרנסיסקו, ממשיכים לתרום לשדרוג מעמד האזור בשנים האחרונות ומושכים אליהם את טובי החוקרים והמוחות בעולם, המעלים את רמת ההון האנושי באזור.

אוהד כהן, סמנכ”ל סחר חוץ וראש המינהל לסחר חוץ במשרד הכלכלה אמר כי כוונת המינהל היא למקד את פעילות הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בסן פרנסיסקו בתחומיי ההיי-טק, התוכן הדיגיטלי והניו מדיה ולסייע ליצואנים ותעשיינים כחול לבן להשתלב בכנסים, אירועי חשיפה, פגישות עסקיות ותערוכות מקצועיות. “רוב החברות הגדולות בקליפורניה – 11 מתוך 20 החברות הגדולות – נמצאות בעמק הסיליקון וכשבוחנים את מידת הרלוונטיות לשוק הישראלי, אין כל ספק שמשקל החברות באזור עמק הסיליקון גבוה בהרבה. לכן אנו משוכנעים כי העברת הנספחות תייעל את יכולת המינהל לסחר חוץ לבצע מלאכתו באופן יעיל יותר לרווחת היצואנים הישראליים המעוניינים להשתלב בפעילות המסחרית והעסקית בעמק הסיליקון”.

הנספח המסחרי המיועד לסן פרנסיסקו יהיה גילי עובדיה ששימש עד כה כעוזר מנכ”ל סחר חוץ במשרד הכלכלה.