משרד הכלכלה מבקש להפעיל קהילת חדשנות בתחום הבריאות

הגוף המפרסם: משרד הכלכלה

שם הספק: עמותת המכון הישראלי לחדשנות (ע”ר 580548162)

מהות ההתקשרות: התקשרות במסגרת מיזם משותף להפעלת קהילת חדשנות בתחום הבריאות

התחלת ההתקשרות: 7 באוגוסט 2019; סיום ההתקשרות: 30 במארס 2020

היקף כספי מבוקש: סה”כ עלות המיזם – 2,310,042 ₪; השתתפות משרד הכלכלה – 1,144,859 ש”ח

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עבור מיזם ללא כוונת רווח

הערות: מורן בוגנים גולד מנהלת תחום בכירה – קהילות חדשנות ואקו-סיסטם כותבת בין היתר בבקשת ההתקשרות כי “תפקיד קהילת חדשנות הוא לאפשר את הקמתו וביסוסו של אקו-סיסטם משמעותי הפועל סביב תחום תוכן מסויים וספציפי, מתוך מטרה לקדמו ולפתחו. אקו-סיסטם הוא רשת של ארגונים – כולל ספקים, לקוחות, מפעלים יצרנים, מוסדות אקדמיה וגופי מימשל שמעורבים בייצור או אספקת מוצר או שירות לחברה באמצעות תחרות ו/או שיתוף פעולה. הקהילה מאגדת את כלל הגופים השונים המרכיבים את האקו-סיסטם והנוגעים לעניין, ויכולה לתמוך ואף להוביל תהליכי שינוי בענפי משק הקשורים לאותו תחום תוכן. הצלחת הקהילה נמדדת במספר חברי הקהילה, באיכות המפגשים, בתוצרים שלהם וביכולת שלה לקדם את החברות העוסקות בתחום ולמשוך השקעות חדשות לישראל. בימים אלו אנחנו מייצרים אסטרטגיה לקהילות ומדדי ביצוע”.

“קהילת הבריאות פועלת משנת 2017, במטרה לקדם אקו-סיסטם משמעותי בתחום הבריאות, בדגש על בריאות דיגיטלית בישראל. בשנים האחרונות אנו עדים לשינויים משמעותיים שעוברים על מערכת הבריאות: מעבר מרפואה מצילת חיים לרפואה מונעת, רפואה מותאמת אישית, חולים חשופים לידע רב מחוץ למוסדות הבריאות ועוד”.

“כל אלה משנים את תפקידה של מערכת הבריאות והעובדים בה ומחזקים את העמדה כי מערכת הבריאות לבדה לא תוכל להתמודד עם אתגרים אלו”.

“במקביל, יש התעוררות של יזמים וסטרטאפים בתחומי הבריאות הדיגיטלית, אלא שאלו לא בהכרח מופנים לטובת אתגרי מערכת הבריאות והרווחה אשר לרוב אינן פתוחות ליזמויות מסוג זה”.

“על כן, מתחזקת הדרישה להאיץ את יכולת הכניסה של רעיונות ומיזמים המבקשים להאיץ את יכולת הכניסה של רעיונות ומיזמים המבקשים ליצור פיתרונות פורצי דרך ולשלבם במערכת הבריאות”.

“כתוצאה מכך, יעד מרכזי שהוגדר ע”י הממשלה לקהילה, הינו יצירת ממשק בין חברות הזנק לקופות החולים ולבתי-החולים בישראל, במטרה להביא להטמעה של פיתרונות טכנולוגיים מתקדמים במערכת הבריאות, דבר אשר יוביל לשיפור הרפואה בישראל, ובד בבד ימצב את ישראל כמנבטה לחברות הזנק, לעריכת ניסויים ופיילוטים בתחום”.

“כמו כן, בשנה שעברה התקבלה החלטת ממשלה בנושא ‘תוכנית לאומית לקידום תחום הבריאות הדיגיטלית כאמצעי לשיפור הבריאות וכמנוע צמיחה’ [החלטה מס’ 3709 מיום 25.3.2018]. בין יתר משימות המשרד בתוכנית כלולה הרחבת קהילת הבריאות תוך שימת דגש על נושא הבריאות הדיגיטלית. נושאים אלו ונושאים נוספים אליהם מתייחסת ההחלטה, באים לידי ביטוי בתוכנית העבודה של קהילת החדשנות אשר מצורפת לפנייה זו”.

“כידוע, המכרז לניהול והפעלת קהילות חדשנות נמצא בשלבי גיבוש סופיים ביותר. על-מנת לאפשר רצף של פעילות, מרכיב קריטי בקיומה של קהילה, אנו מעוניינים להקים מיזם חדש עם המכון הישראלי לחדשנות אשר ממשיך את פעילות קהילת הבריאות, וזאת עד לבחירת זוכה במכרז הקהילות, או עד חודש מארס 2020 (המוקדם מביניהם)”.

הערות עורך Read IT Now:

(1) החלטת ממשלה בנושא ‘תוכנית לאומית לקידום תחום הבריאות הדיגיטלית כאמצעי לשיפור הבריאות וכמנוע צמיחה’ [החלטה מס’ 3709 מיום 25.3.2018] נמצאת כאן.

(2) דיווחתי על ההצבעה הצפוייה בהחלטת הממשלה יומיים קודם לכן – כאן.

(3) ידיעה קודמת לגבי קהילות החדשנות ומשרד הכלכלה פירסמתי כאן ב- 5 ביולי 2019.