משרד הכלכלה: הקמת מערכת מבוססת CRM לניהול איזורי תעשייה

הגוף המפרסם: משרד הכלכלה

נושא המכרז: הקמת מערכת מבוססת CRM לניהול איזורי תעשייה

מס’ המכרז: 21/18

תאריך פרסום: 12 ביולי 2018

מועד אחרון: 4 בספטמבר 2018

הערות: רקע — מינהל איזורי תעשייה במשרד אחראי על פיתוח איזורי תעשייה באיזור פיתוח א’, וזאת במטרה לעודד תעסוקה וצמיחה בפריפריה. במסגרת מדיניות המשרד, המינהל אחראי על קידום ניהול מקצועי של איזורי תעשייה ברמה המקומית, וזאת בין היתר על ידי חיזוק יכולות הניהול של מנהלי איזורי תעשייה ברחבי הארץ.

תפקיד מנהל איזור תעשייה הוא לקשר בין המפעלים לרשות המקומית, לשווק את הקרקע המפותחת ליזמים, לנהל את תחזוקת איזור התעשייה ולקדם את פיתוחו.

מטרת המכרז היא להביא לידי פיתוח כלי מבוסס מערכת ניהול לקוחות (CRM) עבור מנהלי איזורי תעשייה. הכלי יכלול גם מודול של ניהול קהילות ידע ממוחשבת. מטרת הכלי היא לסייע למנהלי איזורי תעשייה  לבצע את משימותיהם, לשפר  את תפעול איזורי התעשייה והתקשורת בינם לבין היזמים של איזור התעשייה.

בנוסף, המערכת תאפשר לגורמים שונים (המשרד, יזמים, מנהלי איזורי תעשייה ועוד) שיתוף נתונים מתוך המערכת ושיתוף הידע. יובהר כי המערכת שתוקם תהיה בשימוש של מנהלים המעוניינים בכך בלבד והמנהלים לא יהיו מחויבים בשימוש כאמור.

המכרז כולל שני שלבים: שלב הקמת המערכת (מול נציגי המשרד)  ושלב התמיכה והליווי של המערכת (מול מנהלי איזורי תעשייה שיבחרו להתקשר עם הזוכה).

המערכת תתבסס על פתרונות קיימים בשוק למערכות ניהול לקוחות (CRM) ולמערכות ניהול קהילות ידע,  תוך התאמתן לדרישות.

היקף הפרוייקט — כיום קיימים כ-83 איזורי תעשייה ותעסוקה באיזורי עדיפות לאומית איתם מצוי מינהל איזורי תעשייה בקשר מקצועי קבוע. המשרד ייתן חשיפה למערכת באמצעות הודעות, כנסים ופעילויות שמתבצעות עם האיזורים מעת לעת. יובהר כי המשרד לא יחייב איזורי תעשייה לעבוד עם המערכת. בנוסף, קיימים איזורי תעשייה ותעסוקה רבים שאינם באיזורי עדיפות לאומית ומהווים לקוחות פוטנציאליים למערכת. חלקם פועלים תחת מנהל איזור וחלקם מנוהלים ישירות על ידי הרשות המקומית (מאות איזורים ביותר מ- 250 רשויות מקומיות בארץ). בכל איזור יהיו מספר מצומצם של משתמשים (1-3).