משרד החינוך פירסם מכרז בינמשרדי לתפקיד מנהל/ת מינהל טכנולוגיות דיגיטליות ומידע

משרד החינוך פירסם מכרז בינמשרדי לתפקיד מנהל/ת מינהל טכנולוגיות דיגיטליות ומידע, במקומו של ד”ר עופר רימון שהודיע לאחרונה על כוונתו לפרוש מהתפקיד.

המכרז היה בתוקף עד יום ראשון האחרון (27.12.2020). אם לא יימצא מועמד מתאים לתפקיד במסגרת מכרז זה צפוי להתפרסם מכרז פומבי לתפקיד.

= = = = = = = = = = = = = = =

הערת עורך Read IT Now: ב- 28 במאי 2020 פירסמתי את הידיעה שבהמשך. אז לא דיווחתי כי מדובר במשרד החינוך אלא השתמשתי בביטוי “משרד ממשלתי”.

עתה, עם שינוי מסויים בנסיבות, החלטתי לפרסם מחדש ידיעה זו והפעם תוך ציון העובדה שמדובר במשרד החינוך.

= = = = = = = = = = = = = = =

הידיעה המקורית: לאחרונה, באופן אקראי לחלוטין, הגעתי לרשימה מעניינת של משרד ממשלתי שתהיתי מדוע בכלל היא צריכה להתפרסם באופן פומבי.

ביום ראשון, 24.5.2020, בבוקר שלחתי את השאילתה הבאה לדוברות אותו משרד ולמנמ”ר: “בשיטוט אקראי באינטרנט מצאתי רשימה של המשרד של 623 אנשים כולל פרטים אישיים (כמו שמות משפחה ופרטי, מס’ ת.ז., מס’ טלפון נייח/נייד) לגבי הרוב המכריע שלהם. מדובר ברשימה מאמצע שנת 2018 של [תיאור קבוצת בעלי התפקידים] מטעם שני אגפים שונים [שמות שני האגפים] באותו המשרד. אני תוהה האם יש הצדקה לפרסום פומבי במרשתת של רשימה אישית כל כך מפורטת“.

אותו משרד הגיב באופן הראוי. כעבור זמן מסויים מעת הפנייה יצר עימי קשר טלפוני מנהל אבטחת מידע והגנת הסייבר של אותו המשרד. העברתי אליו את הקישור לקובץ המסויים.

איני יודע בתוך כמה זמן אכן הקובץ הוסר מהרשת ובמקומו מופיעה הודעת 404.

אלא שבבדיקה שעשיתי לאחר מכן מצאתי קובץ נוסף, זהה, שככל הנראה הועלה לרשת חודש לאחר שהועלה הקובץ הראשון (שכאמור נמחק עתה).

הודעתי שוב למנהל אבטחת המידע עם קישור לקובץ הנוסף וגם הוא הוסר מהרשת.

במהלך הימים האלו יצויין כי עשיתי בדיקה מדגמית של מספר שמות אנשים המופיעים ברשימה ואכן מצאתי את אותם אנשים בגוגל. אין המדובר באנשים התפקידים מסווגים אולם ריכוז הפרטים האישיים הללו, נראה לי בעייתי.

בנוסף, קיבלתי את ההודעה הבאה ממנהלת ענף (הסברה ודוברות) באגף בכיר (דוברות, תקשורת והסברה) של אותו המשרד הממשלתי: “המשרד מביע התנצלות על התקלה. יצויין כי היא תוקנה מיד”.

= = = = = = = = = = = = =

לאחר התלבטות החלטתי שלא לפרסם את שמו של אותו משרד בהקשר של ידיעה זו. הכוונה המקורית שלי הייתה להפנות את תשומת ליבם למה שמצאתי ולמה שנראה לי כטעון תיקון. לא לבייש פומבית ולא להתהדר באסגרה.

אנשיו של אותו משרד התנהגו כפי שמצופה מהם במקרה כזה, לא הכחישו, לא תקפו ולא ניסו לתרץ.

מה שהיה טעון תיקון (לדעתי) אכן תוקן והוסר מהאינטרנט, וטוב שכך. בזאת – דייני.

ואם מישהו מפקפק בנכונות המקרה, אציין רק כי כל ההתכתבות עם הגורמים באותו משרד שמורה אצלי וביכולתי להוכיח את הדברים, מראשיתם ועד סופם.

= = = = = = = = = = = = =