משרד החינוך: מכרז להפעלת קורסים ללמידה מרחוק וכן פיתוח, הפעלה וניהול “בית ספר תיכון וירטואלי”

הגוף המפרסם: משרד החינוך

נושא המכרז: מכרז להפעלת קורסים ללמידה מרחוק וכן פיתוח, הפעלה וניהול “בית ספר תיכון וירטואלי”

מס’ המכרז: 20/6.2012

תאריך פרסום: 25 ביוני 2012

מועד אחרון: 5 באוגוסט 2012

הערות: משרד החינוך על יחידותיו השונות מעוניין להטמיע סביבת עבודה מקוונת בתהליכי ההוראה, הלמידה והערכה כחלק אינטגרטיבי מסביבת ההוראה והלמידה של המורים והתלמידים במערכת החינוך. ההטמעה והיישום של הכלים הטכנולוגיים יתבצעו במודלים שונים של הפעלה שיאפשרו גמישות למשרד בהזמנה וביישום. המודלים יכללו מערכת לניהול הלמידה (למקבלי השירות, קורסי לימוד מקוונים בתחומי תוכן שונים, מאגרי תוכן מקוונים, אתרי הפעלה ומידע מוסדיים.

פעילות הפרוייקט על כל סוגיה תתואם בכל שלב בהפעלתו עם גורמים שונים המעורבים בתהליך, הכוללים את יחידות המשרד, הפיקוח המחוזי באמצעות מפקחת מחוזית לתקשוב, רשויות מקומיות באמצעות אגף החינוך, ומקבלי השירות (המורים והתלמידים) באמצעות המוסדות מקבלי השרות.

כל התכנים והכלים שיפותחו יתמכו בתקן תלת”ל המתבסס בעצמו על תקנים מקובלים להצגה, לשמירת נתוני הערכה ולהעברה למערכות לימוד למידה ולמערכות אחרות. כל הכלים יהיו מאושרים מראש על ידי המינהל. כל המערכות והמאגרים והתכנים שיסופקו במסגרת מכרז זה, יאפשרו למשתמש הפעלה באמצעות כל אחד מהדפדפנים הבאים בגירסה העדכנית ביותר: כרום, אינטרנט אקספלורר, פיירפוקס או דפדפנים אחרים תואמים לגרסאות אלו ונותנים מענה לשפות הרשמיות בארץ ותואמים לתקן W3C.

במסגרת הפרוייקט יופעלו סביבות הכוללות: שיעורים מקוונים, קורסים מקוונים, חומר לימודי מקוון, עזרים לניהול הלמידה המקוונת, כלים מקוונים שונים הכוללים בין השאר מחוללים ליצירת תוכן מקוון באתר, תבניות למידה ומבחנים מקוונים המותאמים לתוכניות הלימודים וחומרי הלימוד ומאושרים להפעלה במערכת החינוך בארץ. בנוסף, קורסי הכשרה (מלמדים ולומדים) והעשרה מקוונים לצורך פיתוח מקצועי של עובדי הוראה בקהילות. הפעילות המקוונת כוללת פעילות א-סינכרונית וסינכרונית בנפרד או במשולב.

על הגוף להיות בעל ניסיון במהלך 3 השנים האחרונות לפחות בפיתוח והפעלת קורסים מקוונים בכתב המכרז) בלפחות 6 קורסים ב- 3 מקצועות (לפחות 2 קורסים בכל אחד מ- 3 המקצועות) מתוך המקצועות הבאים: לשון עברית, אנגלית, מתמטיקה, ומדע וטכנולוגיה, גיאוגרפיה/מולדת, חברה ואזרחות, משך כל קורס לפחות 20 יחידות הוראה בלמידה-מרחוק.

לגוף אמצעים להפעלת הקורסים המקוונים. האמצעים יאפשרו פעילות ברשת האינטרנט של קבוצות רבות משתתפים (לפחות 1,000 משתתפים בו-זמנית), חניכה אישית, חניכה בקבוצות קטנות (2-6) וכיתות לימוד של עד 40 לומדים. האמצעים הטכנולוגיים ברשת מאפשרים פעילות הוראתית לימודית סינכרונית, א-סינכרונית, ווידאו-קונפרנס, בכלים בהם המשתמשים יכולים לערוך ולנהל תכנים מקוונים, להפעיל שעורים מקוונים, לנהל שיח מקוון אישי ושיתופי, ולנהל את הלמידה.