משרד החינוך: מכרז להפעלה וניהול של בית-ספר תיכון וירטואלי

הגוף המפרסם: משרד החינוך

נושא המכרז: מכרז להפעלה וניהול של בית-ספר תיכון וירטואלי

מס’ המכרז: 9/4.2018

תאריך פרסום: 2 במאי 2018

מועד אחרון: 14 ביוני 2018

הערות: “המיומנות ללמוד בכל זמן, מכל מקום ומכל מכשיר הפכה להיות אחת מהמיומנויות המרכזיות הנדרשות מכל בוגר בעידן הדיגיטלי. למידה באמצעות  קורסים מקוונים ולמידה מבוססת משימות מתוקשבות כחלק אינטגרלי של למידה בתיכון היא מגמה הולכת וגדלה.

” ‘התיכון הוירטואלי’ יספק לצד מתן מגוון מודלים ללמידה  במקצועות לימוד שונים, ומתן מענה הולם לאתגרי המאה ה- 21, גם מסגרת פדגוגית תומכת המשתלבת בבית-הספר  ויוצרת עבור הלומד מערך סדיר ומובנה של לימודים, עד להיבחנות בבחינות הבגרות.

” ‘התיכון הוירטואלי’ יפעיל קורסים מקוונים לתלמידים בחינוך העל יסודי במגוון מסלולים תוך שילוב מיומנויות הלמידה המתוקשבות הנדרשות על פי OECD, ולמידה מבוססת משימות מתוקשבות.

“המסלולים שיוצעו יגדילו את הזדמנויות הלמידה של תלמידים ללא תלות במקום בית-הספר ובמוריו.

“בנוסף לתיכון הוירטואלי תופעל מסגרת של חונכות וירטואלית המיועדת לתלמידי החטיבה העליונה הלומדים בבית-ספרם את תחום הדעת ברמה מוגברת, ומבקשים לקבל תמיכה בלמידה הבית-ספרית באמצעות חונך וירטואלי וקבוצת למידה קטנה.

“בקליטה לתיכון הוירטואלי ולחונכות הוירטואלית תינתן עדיפות לתלמידים מפריפריה גאוגרפית ו/או חברתית כגון; תלמידים בני הקהילה האתיופית, חרדים, בדואים, עולים חדשים ועוד. התיכון הוירטואלי והחונכות הוירטואלית מופעלים על ידי האגף לחינוך על יסודי במשרד החינוך.

תחומי הדעת שיופעלו במסגרת התיכון הוירטואלי הם: מתמטיקה, אנגלית, פיזיקה, כימיה עברית וערבית, כחלק מתכנית הלימודים הפורמלית של בית-הספר.

הקורסים יופעלו בכל אחת מהכיתות: י’, יא’, יב’ ברמת בגרות מורחבת (5 יחידות בחינה),מטרת הקורסים היא להכין את התלמידים להבחנות מלאה בבחינות הבגרות. כמו כן יופעל  אולפן לעברית לעולים בשלוש רמות (מתחיל, בינוני, מתקדם) וקורס ערבית.

תכני הלימוד בתחומי הדעת  יהיו מבוססים על ותואמים את תכניות הלימודים. יושם דגש על תכנים אינטראקטיביים, עתירי מדיה ורלוונטיים לעולם התלמידים. המפמ”ר האחראי על תחום הדעת יהיה שותף להבניית תכני הקורס ומערכי השעורים.

ייתכנו קורסים בתחומי דעת נוספים, ו/או לחטיבת ביניים (ז’-ט’) ו/או קורסים גנריים כגון קורס להבנת מהות הלמידה ולפיתוח מיומנויות למידה ואוריינות מחשב עבור תלמידי חטיבת ביניים ו/או חטיבה עליונה  יפותחו ויופעלו על פי  החלטת האגף לחינוך על יסודי בתיאום עם הקבלן.

עורך המכרז מציין כי התקשרות הנפרשת על פני 2 שנות תקציב, בהיותה חופפת שנת לימודים (מספטמבר בשנה מסוימת עד לאוגוסט בשנה העוקבת), תהיה כפופה ותלויה באישור תקציב המדינה בשנה העוקבת. לפיכך, ככל שלא יאושר תקציב מדינה בשנה העוקבת או שלא יהיה תקציב פנוי לנושא, תופסק ההתקשרות.

בין תנאי הסף: על המציע להיות בעל ניסיון של לפחות 3 שנים ב- -6 השנים האחרונות בהפעלת קורסים מקוונים. הניסיון כולל הפעלה של לפחות 6 קורסים על פי תכנית הלימודים בחינוך העל יסודי כולל הגשה לבגרות, באחד או יותר מהמקצועות הבאים: לשון עברית, אנגלית, מתמטיקה, כימיה, פיזיקה, ערבית. משך כל קורס לפחות 20 יחידות הוראה בלמידה מרחוק  וזאת לקבוצה בה משתתפים בו זמנית לפחות 200 תלמידים. בסה”כ הופעלו לפחות 5 קבוצות במהלך שנות הניסיון.