משרד החוץ: הזמנה להגיש הצעות להצגת טכנולוגיות ומיזמים ישראליים חדשניים ב”אירוע צד” לרגל הגשת דו”ח הקיימות הלאומי של ישראל במסגרת כינוס הקיימות של האו”ם

14:13 06.05.2019

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים: ,

הגוף המפרסם: משרד החוץ

נושא המכרז: הזמנה להגיש הצעות להצגת טכנולוגיות ומיזמים ישראליים חדשניים ב”אירוע צד” לרגל הגשת דו”ח הקיימות הלאומי של ישראל במסגרת כינוס הקיימות של האו”ם, ניו-יורק 17 יולי, 2019

מס’ המכרז: 13/2019

תאריך פרסום: 6 במאי 2019

מועד אחרון: 28 במאי 2019

הערות: משרד החוץ מזמין מציעים ישראלים (חברות, ארגונים, עמותות ומוסדות אקדמאים), להגיש הצעה להצגת טכנולוגיות/מיזמים שפיתחו בתחומי הקיימות, במסגרת “אירוע צד” שהמשרד מארגן במטה האו”ם בניו יורק ביום 17.7.2019.

בתאריך זה ישראל מגישה לאו”ם את דו”ח הקיימות הראשון שלה, במסגרת הפעילות לקידום “אג’נדת הפיתוח 2030” [Sustainable Development Goals, SDGs].

מקובל כי המדינה המגישה לאו”ם את דוח הקיימות עורכת גם “אירוע צד”, הכולל קבלת פנים חברתית – מקצועית. חזונה של ישראל הוא לגייס יכולותיה הטכנולוגיות המוכחות (בתחומי החברה, הכלכלה והסביבה) למימוש הערך “איש בל יוותר מאחור [“Leaving no one Behind”] – ערך העומד בבסיס אג’נדת הפיתוח 2030  של האו”ם.

הכוונה היא ליצור אירוע שיהיה מעין יריד של חברות/ארגונים/מוסדות אשר יציגו לקט מגוון של פתרונות ישראליים יצירתיים לבעיות שבפניהן האנושות ניצבת כיום. בעיות אלו כוללות בעיקר את תופעת התחממות כדור הארץ (בדגש על המחסור שהולך ומחמיר במים ראויים לשימוש וכתוצאה מכך גם במזון) והצורך בסגירת פערים בין מרכיבים שונים באוכלוסייה.

בכוונת המשרד להציג ב”אירוע הצד” פתרונות פשוטים ומוכחים בתחומים כגון: מטהרי מים. חקלאות חכמה. טיפול בבעיות המאפיינות את הגורמים הפגיעים בחברה כגון בני הגיל השלישי, ילדים (יהודים וערבים כאחד), נשים ומיעוטים. נושאים אחרים בתחום הקיימות.

אמות המידה לבחירת ההצעות שישתתפו באירוע יכללו בין היתר: התאמה לנושא כנס הקיימות, ישימות ויעילות, חשיפה תקשורתית גבוהה, התאמה לקהלים רחבים או ייעודיים, טכנולוגיות/מיזמים המבוססים על יצירתיות וחדשנות, שיקוף ערכי המדינה ומסרים המציגים את ישראל כמדינת חדשנות במגוון תחומים, לרבות התחום החברתי. החלטה על זהות המציעים שייבחרו להציג באירוע נתונה בידי משרד החוץ בלבד.