משרד הבריאות: מכרז לשירותי ייעוץ וליווי פרוייקטים טכנולוגיים

הגוף המפרסם: משרד הבריאות [חטיבת המרכזים הרפואיים במשרד]

נושא המכרז: מכרז לשירותי ייעוץ וליווי פרוייקטים טכנולוגיים [אגף מחשוב ותהליכי עבודה בחטיבת המרכזים הרפואיים במשרד הבריאות]

מס’ המכרז: 718-2020

תאריך פרסום: 3 בדצמבר 2020

מועד אחרון: 3 בינואר 2021

הערות: המכרז הוא לאספקת שירותי ייעוץ במודל תשומות (לפי שעות) ו/או לייעוץ בפרוייקטים ומערכות שהם ייחודיים לחטיבה ולאגף. בכך מהווה מכרז זה כמכרז משלים למאגר יועצי הטכנולוגיה והדיגיטל של משרדי הממשלה; המכרז לאספקת שירותי דיגיטל 09-2019 והמכרז לאספקת שירותים בתפוקות בעולם טכנולוגיות המידע 11-2019.

רקע – האגף אחראי להעמדת מערך מחשוב מתקדם, אמין, זמין ומאובטח, מתוך מטרה לאפשר למערכת הבריאות, הנהלת החטיבה וליחידותיה לעמוד ביעדים המאתגרים העומדים בפניהם. החטיבה פועלת בשיתוף עם גורמים נוספים במערכת הבריאות ובממשלה, תוך שימת דגש על איכות השירותים הדיגיטליים הניתנים לציבור הרחב. מערך המחשוב נדרש לספק כלים לשיפור ולייעול תהליכי העבודה של גורמים שונים במערכת הבריאות ולהתאימם לדרישותיהם וכן לצרכים הצצים, חדשות לבקרים, בין היתר, לנוכח שינויים רגולטוריים, שינויים בתחומי אחריות וכו’. ניהול מערך המחשוב הינו תהליך מתמשך ודינמי, המחייב בחינה מתמדת של טכנולוגיות מידע מתקדמות לטובת שיפור, ייעול, הפחתת עלויות ותמיכה בצרכים המשתנים והמתעדכנים של לקוחות האגף. בשנים האחרונות ביצע האגף, בתיאום עם הנהלת החטיבה ובשיתוף יחידותיה, קפיצת מדרגה משמעותית בשילוב הטכנולוגיה במערכת הבריאות, וכחלק מכך אחראי הוא להעמדת מערך מחשוב מתקדם, וליזום וניהול מאות מיזמי מחשוב וכן לכתיבת נהלים ותבניות ליישום מתודולוגיית ניהול פרוייקטים.

במסגרת מכרז זה יוקמו שני אשכולות:

אשכול א’ – ליווי פרוייקטים – עבור שירותי ייעוץ וליווי כלל הפרוייקטים הטכנולוגיים.

אשכול ב’ – יועצים מומחים – לליווי ופיקוח על התקשרויות ומכרזים טכנולוגיים בלבד.

לצורך כך, מעוניין המזמין להקים במסגרת מכרז זה רשימה מצומצמת של ספקים העומדים בדרישות הסף והאיכות של המזמין ומסוגלים לספק את כל השירותים נשוא מכרז זה.

הספקים הזוכים יהיו זכאים להתחרות בינם לבין עצמם לשם ביצוע חבילות השירותים במועדים הקבועים במכרז זה עבור המזמין מתוכם יבחר המזמין, בהתאם לפנייה פרטנית אשר תופץ לספקים ולאחר קיומו של הליך תחרותי, ספק בפועל לביצוע חבילות שירותים שונות לפי צרכי המזמין.

מכרז זה הוא מכרז מסגרת, בהתאם להוראת תקנה 17ו. לתקנות חובת המכרזים תשנ”ג-1993. ספקים אשר יעמדו בתנאי המכרז ויוכרזו כספקים זוכים (עד שישה ספקים בעלי הציון המשוקלל הגבוה ביותר), יחתמו על הסכם התקשרות עם המזמין ויכללו ברשימת ספקי מכרז המסגרת. זהות הספק ממנו תבוצע בפועל כל הזמנה של טובין, עבודה או שירותים תיקבע מפעם לפעם במהלך תקופת הסכם המסגרת ולאחר קיומו של הליך תחרותי.

* ההתקשרות לתקופה בת 36 חודשים כאשר למזמין תהיה שמורה, לפי שיקול דעתו הבלעדי, זכות הברירה להאריך את תקופת ההתקשרות לתקופה/ות קצובה/ות נוספת/ות, בכפוף לצרכי המזמין ולמגבלות התקציב. יובהר כי משך ההתקשרות הכולל (כולל תקופות ההארכה) לא יעלה על 60 חודשים.

* באחריות הגורם המבקש ליידע את אחראי אבטחת המידע על כל שינוי בסטטוס או בצורך לגישה מרחוק (החלפת אנשים, הפסקת הצורך בחיבור, הפסקת התקשרות….)