משרד הבריאות: מכרז ליישומים על פלטפורמת SAP

הגוף המפרסם: משרד הבריאות – האגף למחשוב

נושא המכרז: מכרז ליישומים על פלטפורמת SAP

מס’ המכרז: מ-2013/09

תאריך פרסום: 12 בספטמבר 2013

מועד אחרון: 21 באוקטובר 2013

הערות: אגף המחשוב במשרד הבריאות אחראי על ביצוע מחשוב מינהלי/רפואי ביחידותיו השונות של המשרד ועל אינטגרציית המידע בין גופים רלוונטיים במדינת ישראל. האגף שם לו למטרה לייעל ולשפר את תהליכי העבודה ואינטגרציית המידע המקובלים במשרדי הממשלה. הכוונה היא להביא לכך שאגפי המשרד ויחידות המשנה השונות יהיו ממוכנים, מנוהלים, מבוקרים ויתבססו על מאגר מידע וידע נצבר.

בכוונת המשרד לבחור ספק בעל ידע וניסיון מוכחים בנושאים הנדונים על-מנת להקטין את הסיכון בפגיעה במערכות הקיימות ולהבטיח תפעולן התקין תוך שמירה על עמידה בלוחות זמנים והקצאת משאבים סבירה. הפרוייקט הינו פרוייקט תחזוקה ופיתוח ומטרתו תחזוקת היישומים הקיימים לכל האגפים והגופים שהוזכרו ופיתוח תוספות ומערכות חדשות על פלטפורמת SAP. ההתקשרות היא לתקופה של חמש שנים; למשרד הבריאות הזכות להאריך את ההתקשרות לתקופות נוספות של שנתיים כל אחת מהן, סך כל תקופות ההארכה לא יעלה על 6 שנים. סה”כ תקופת התקשרות אופציונלית – 11 שנים

האגף למחשוב במשרד הבריאות מבקש לקבל הצעות לתחזוקה והמשך פיתוח יישומים על פלטפורמה SAP במשרד. מדובר במספר יישומים קיימים במשרד על פלטפורמת SAP, אשר המשרד מעוניין לרכוש עבורן שירותי תחזוקה והמשך פיתוח ויישום על ידי ספק המתמחה בטכנולוגיה זו.

פיתוח מערכות מבוססות פלטפורמת SAP: תחזוקה, יישום ופיתוחים חדשים במספר מודולים; אספקת שירותים מקצועיים בפיתוח ויישום בסביבת SAP , בין היתר בתחומים הבאים: תוכניתן ABAP, ממשקים לפרוייקט מרכב”ה, ומוסדות/משרדים שונים, BO, תוכניתן Java script , מומחי ביסיס. בנוסף על הספק להציג את היכולת להעמיד לרשות המשרד מועמדים ויועצים מתחומים ומודולים אחרים של SAP ככל שיידרש ע”י המשרד מפעם לפעם במהלך חיי הפרוייקט.

תחזוקה ויישום מערכת אג”מ (אגף גריאטריה ממוחשב): המערכת פועלת החל משנת 2005 ומופעלת ב- 17 לשכות בריאות, באגף הגריאטריה, באגף התקציבים ובחשבות. סה”כ מוגדרים כ- 300 משתמשים מתוכם כ- 200 פעילים דרך קבע. בנוסף כ- 300 מוסדות מדווחים בצורה אלקטרונית דיווחי תנועת חולים לתוך המערכת באמצעות פורטל .net המחובר למערכת.

במערכת אג”מ מנוהלים תהליכים החל מקבלת הפניה בלשכות הבריאות וטיפולה עד להפניה למוסד מתאים, ניהול ועדות לסיווג, ועדת תעריפים, בקרות, פעילויות של גריאטר מחוזי, אחיות, ועו”ס, תהליך הזכאות הכלכלי (השתתפות המשפחות), ניהול תור ממתינים, ניהול חשבונות, דיווח שעת חירום, צורת האכלה ועוד.

ניהול חשבונות של מאושפז ומשפחתו וניהול התחשבנות מול המוסדות השונים מתבצע באמצעות מערכת זו. נתוני ההתחשבנות מועברים לגביה ולתשלום במרכב”ה. ממשקים אלו פועלים באופן דו כיווני להעברת מידע רלוונטי בין שתי המערכות אג”מ ומרכב”ה. בנוסף קיימים ממשקים נוספים כגון ביטוח לאומי, מירשם האוכלוסין ודיווח נפטרים.

תהליכי הקצאת קודים ומעקב תקציבי מבוצעים במערכת ברמות שונות. המערכת המדוברת, מקיפה את האגפים/התחומים הבאים במשרד: אגף הגריאטריה, אגף התקציבים, אגף החשבות, שירותי בריאות נפש, שרותי בריאות הציבור – לשכות הבריאות בארץ, האגף לשעת חירום, אגף שירותי מידע ומחשוב. מעל מערכת אג”מ יושמה מערכת BO (Business Objects) לניתוח נתונים מהמערכת.

מערכת תשלומי אח”מים: המערכת מנהלת תשלומי החזרי הוצאות לאחמ”ים במדינת ישראל (שופטים, חברי כנסת, ראשי ממשלה וכו’) בהתאם לחוק במדינת ישראל. ניהול חשבונות של אח”מ ומשפחתו מתבצע באמצעות מערכת זו. נתוני ההתחשבנות מועברים לתשלום במרכב”ה. ממשקים אלו פועלים באופן דו כיווני להעברת מידע רלוונטי בין שתי המערכות אג”מ ומרכב”ה. בנוסף קיימים ממשקים נוספים כגון מירשם האוכלוסין ודיווח נפטרים.

פרוייקט ניידות: משרד הבריאות החליט למחשב את אגף השיקום במשרד. אגף השיקום כולל מספר מחלקות העוסקות בתחום הניידות והשיקום: היחידה לשיקום וניידות; מכון לואיס; מרב”ד – ועדות לגודל רכב; וועדות ניידות. במהלך 2013 מתבצע איסוף ואיפיון הדרישות למחשוב מערך השיקום במשרד. האיפיון צפוי להסתיים עד סוף השנה. פיתוח המערכת יתבצע בשנים 2014-2015 בשלבים ומותנה בתקצוב. המערכת צפויה לכלול בין היתר את המודולים הבאים: תיק פונה; ניהול ועדות; זימון תורים; ממשקים למערכות משיקות – מרכב”ה, EDM , אג”ם, מירשם אוכלוסין, ביטוח לאומי ועוד; ניהול מלאי ותחזוקה של מכשירי שיקום וניידות בהתאם לנוהלי משרד הבריאות; ניהול SLA ותזכורות; ניהול אנשי קשר; ניהול ארכיון; מודולים נוספים כפי שיעלו הצרכים בתהליך האיפיון

למשרד שמורה הזכות, ע”פ החלטתו, לבקש מהספק לספק שירותים נוספים ולהעמיד לרשות המשרד מועמדים ויועצים מתחומים ומודולים אחרים של SAP ככל שיידרש ע”י המשרד מפעם לפעם במהלך חיי הפרוייקט.

בין תנאי הסף (לגבי ניסיון המציע): למציע לפחות 5 שנים של ניסיון באפיון, פיתוח, תחזוקה וניהול פרוייקטים של מערכות מבוססות פלטפורמת SAP בישראל; למציע ניסיון מוכח לפחות בשני פרוייקטים בסדר גודל בינוני ומעלה (פרוייקט בינוני –זמן פיתוח של לפחות שלוש שנות אדם) באיפיון פיתוח, יישום ותחזוקה בפרוייקטים כנ”ל הכוללים לכל הפחות 75% מהמודולים המפורטים; למציע ניסיון מוכח בכניסה לפרוייקטים קיימים מסדר גודל בינוני ומעלה בפלטפורמה SAP, למידת הפרוייקט, תחזוקתו והמשך פיתוח לפחות בשני פרוייקטים בסדר גודל בנוני ומעלה.

על הספק להציג את היכולת להעמיד לרשות המשרד את המועמדים ויועצים בהיקפים גדולים יותר במידה ויידרש לבצע שינוים ותוספות מפעם לפעם במהלך חיי פרוייקט כפי שיונחה ע”י המשרד, בנוסף על הספק להציג את היכולת להעמיד לרשות המשרד מועמדים ויועצים מתחומים ומודולים אחרים של SAP ככל שיידרש ע”י המשרד מפעם לפעם במהלך חיי הפרוייקט.