משרד הבריאות מבקש להקים מערכת מחשוב למניעת כפל ביטוחי בריאות

הגוף המפרסם: משרד הבריאות

שם הספק: פרופ’ טוביה חורב

מהות ההתקשרות: יועץ להקמת מערכת מחשוב למניעת כפל ביטוחי בריאות

התחלת ההתקשרות: 8 במארס 2020; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2020

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: בבקשה להתקשרות מ- 11.2.2020, החתומה ע”י אריאלה תורן מנהלת תחום אגף בריאות פרטית (ואושרה בידי מוריס דורפמן ראש חטיבת רגולציה מחשוב ובריאות דיגיטלית במשרד הבריאות), נאמר כי מדובר ב”פיתוח יסודות למערכת מבוססת מחשב, שתונגש לציבור, אשר תאפשר בחינת התאמתו של הכיסוי הביטוחי הוולונטרי (שב”ן ומסחרי) לצרכיו, מאפייניו והעדפותיו של לקוח, וזאת במטרה לצמצם את התופעה של כפל ביטוחי ולסייע בהתאמת הכיסוי הביטוחי הנכון למבוטח. השירות – ייעוץ וסיוע בפיתוח בסיס הידע למערכת”.

“נעשה חיפוש מדוקדק במקורות גלויים לאיתור מומחים בתחום, בין היתר באתרי אינטרנט של ארגוני הבריאות, גופי מחקר אוניברסיטאיים ועצמאיים. בנוסף, נעשה בירור דרך איגודים מקצועיים למיניהם לבירור האם קיים המידע הנדרש לאיתור מומחה בעל רקע וגישה למידע הנדרש”.

“פרופ’ טוביה חורב הוא בעל השכלה וניסיון ייחודיים בתחום מערכת הבריאות בכלל וביטוחי בריאות וולונטריים בפרט. הרקע האקדמי שלו הוא של רופא וגם פרופ’ לניהול מערכות בריאות. ניסיונו המקצועי כולל הקמת וניהול הביטוח המשלים של קופת חולים מאוחדת, הקמת וניהול מינהל תכנן אסטרטגי במשרד הבריאות, תפקיד סמנכ”ל בהנהלה הבכירה של משרד הבריאות, מרצה וחבר מן המניין בסגל אוניברסיטת באר שב ועוד. מתוך כל אלו, פרופ’ טוביה חורב הוא בעל רקע, ניסיון וראיה מקיפים, הן מצד הכשרתו האקדמית והן מצד ניסיונו ובכירותו המקצועית”.

“[…] הפרוייקט המבוקש, מטרתו למנוע כפילות ביטוח, להקטין את ההוצאה הלאומית הפרטית על בריאות ולחזק את ההגנה על הצרכן, כל זאת מתוך כלי החלטה מקצועיים מקיפים. לשם איפיון והקמת התשתית לפרוייקט זה, אגף בריאות פרטית זקוק ליישות שאינה מצוייה בניגוד עניינים והיא בעלת רקע מקצועי, אקדמי ומעשי, ברמת בכירות גבוהה”.