משרד הבריאות: הושקה מערכת ממוחשבת חדשנית לתמיכה בויסות חולי קורונה לבתי-החולים

חטיבת הרפואה באגף לרפואה כללית במשרד הבריאות יזמה יחד עם קבוצת מחקר בטכניון – מכון טכנולוגי לישראל את פיתוחה של מערכת ממוחשבת חדשנית לתמיכה בויסות חולי קורונה לבתי-החולים.

חטיבת הרפואה והאגף לרפואה כללית מבצעים ויסות ראשוני (מהקהילה לבתי החולים) וויסות שניוני (בין בתי החולים) וכן בין מרכזי רפואה גריאטריים באופן קפדני ומדויק, יומיומי, בשיתוף פעולה מוצלח עם מד”א.

בהתאם לכך מבוצעים ויסותים בין המרחבים ובתוכם על בסיס עומסים קיימים וצפויים כפי הנדרש. אך על מנת לטייב ובהתאם לעליה בכמויות החולים נדרש כלי ממוחשב שפותח לשם כך באופן ייעודי וייחודי.

בשבוע האחרון, הושקה מערכת המחשוב בתוך מערכות משרד הבריאות: מדובר במערכת ויסות המאפשרת לבצע ויסותי חולים בצורה אוטומטית. המערכת משמשת ככלי תומך החלטה לויסות החולים בין בתי החולים על פי העומסים.

המערכת החדשנית פותחה בחודשים האחרונים בשיתוף פעולה בין חטיבת הרפואה, צוות GIS באגף המחשוב ובתמיכה של קבוצת המחקר מהטכניון.

המערכת פותחה נוכח עומס התחלואה הגואה בקורונה, לתגבר את המאמצים בפיזור החולים במהלך משבר קורונה. למערכת זו יתכן שימוש גם בעיתות חירום אחרות על מנת לווסת את העומס באופן הומוגני בין בתי החולים.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי משרד הבריאות פועל כל הזמן למציאת פתרונות חדשניים כדי לטפל טוב יותר בעומסים על המערכת. הוא הודה לראש אגף רפואה כללית ד”ר סיגל ליברנט- טאוב ולאנשי הטכניון על הטיפול שיאפשר לווסת בצורה טובה יותר את העומסים של בתי-החולים.

בחטיבת הרפואה במשרד הבריאות הביעו ביטחונם כי כלל בתי-החולים ובכללם בתי-החולים המרכזיים בישראל, ישתפו פעולה ויסייעו במאמצי ויסות העומסים וזאת כדי לטייב את הטיפול בכלל חולי קורונה בישראל.