משרד הבריאות: בקשה לקבלת מידע (RFI) עבור פלטפורמה להעברות מידע רפואי – Health Information Exchange- ידיעה מעודכנת

הגוף המפרסם: משרד הבריאות

נושא המכרז: בקשה לקבלת מידע (RFI) עבור פלטפורמה להעברות מידע רפואי – Health Information Exchange

מועד אחרון: 7 באפריל 2014 [מועד חדש]

הערות: משרד הבריאות מעוניין לבחון את המוצרים הקיימים בשוק עבור פלטפורמה להעברות מידע רפואי Health Information Exchange, HIE לצורך ניהול מוסדר של העברות המידע הקליני ללא זיהוי במערכת הבריאות, ופוטנציאלית עבור שיתוף נתונים בין ארגוני הבריאות במדינת ישראל. המשרד מפעיל כיום רשת המאפשרת שיתוף מידע מזוהה בין בתי-החולים וקופות-החולים, והוא מעונין לאפשר גם יכולות מתקדמות בתחום העברות נתונים– אמצעים להעברת מידע על פי צרכים, ניהול סמנטי, עיבוד ותחקור המידע, אינטגרציה מתקדמת עם התיק הרפואי המקומי, ועוד. הבקשה היא למידע על מוצרי מדף קיימים שיש להם התקנות בעולם.

רשימת הרכיבים הנדרשים למשרד לצורך שיתוף המידע הרפואי: זיהוי אוכלוסיות, ניהול רשמים רפואיים, סמנטיקה – סטנדרטיזציה של מושגים רפואיים, תחקור מידע, תשתיות טכנולוגיות, הגנה על המידע ועיצוב לפרטיות, שיתוף נתונים – פונקציונליות לבחינה אפשרית לשלב המשך, צפייה במידע.

יש להדגיש כי משרד הבריאות, הפועל בהתאם להוראות החוק במדינת ישראל, מעוניין בפתרון המאפשר שיתוף מידע רפואי בזמן אמת, ללא יצירת מאגר מידע פרטני מזוהה של המטופלים ברשת המידע. הפתרון יאפשר בהמשך הקמת מאגר מחקרי בלתי מזוהה לצרכי קבלת החלטות ועיצוב מדיניות, אך לצרכים התפעוליים יפעל ללא מאגר מרכזי כלל.

יש להדגיש כי משרד הבריאות מעוניין בפתרון קיים, המהווה מוצר מדף בעל התקנות בעולם. אין להציע מידע על פתרונות הדורשים פיתוח מלא או חסרים רכיבי ליבה בפתרון.

הערת עורך Read IT Now: ב- 11 במארס 2014 פירסמתי ידיעה על המכרז. עתה מתפרסמים פרטים נוספים.