משרד הבריאות ביקש אישור להרחבת התקשרות עם משרד פרסום לצורך פרסומים במגזר החרדי לקראת החגים ל”ג בעומר ושבועות; אושרה התקשרות ברבע מהסכום המבוקש רק לצורך ל”ג בעומר

הגוף המפרסם: משרד הבריאות

שם הספק: גריידינגר תקשורת בע”מ

מהות ההתקשרות: התקשרות עם משרד פרסום לצורך פרסומים במגזר החרדי לקראת החגים ל”ג בעומר ושבועות

הסכום המבוקש: 702,000 ש”ח

הסכום המאושר: 175,500 ש”ח

התחלת ההתקשרות: 6 במאי 2020; סיום ההתקשרות: 5 ביוני 2020

החלטה: אושר ע”י החשב הכללי רוני חזקיהו בהמלצת וועדת הפטור המרכזית

הערות: בנימוקי וועדת הפטור המרכזית נאמר בין היתר כי “המשרד התקשר עם הספק על-מנת לבצע פרסום במגזר החרדי לטובת הקורונה. ועדת הפטור המשרדית מיום 2.4.2020 אישרה את הרחבת ההתקשרות עם הספק בהיקף של 1,000,750 ₪ כולל מע”מ.

“בעקבות התפרצות נגיף קורונה, מבצע משרד הבריאות פעולות הסברה רבות המיועדות לכלל הציבור. למגזר החרדי מאפיינים ייחודיים המחייבים ביצוע פעולות הסברה מותאמות. כך למשל, יש להתאים את המסרים לשפה ולשיח המקובל בציבור החרדי, להשתמש באמצעי תקשורת חלופיים לאינטרנט (כגון ע”י כרוזים, עיתונות חרדית כתובה, הפצת חוברות ילדים, פרסום בערוצי רדיו ועוד), וכיו”ב.

“בשל אחוזי ההיחשפות הגבוהים לנגיף בערים בהם מצויים ריכוזי אוכלוסייה חרדית, קיים צורך בהגברת והעמקת החשיפה של הציבור החרדי עם הנחיות משרד הבריאות.

“על-מנת לסייע למשרד בביצוע פעולות הסברה מותאמות לציבור החרדי הוא התקשר עם הספק, לאור הידע וההיכרות שיש לו עם המגזר החרדי, לרבות עם מובילי דעה במגזר, והואיל ויש לה מסוגלות לבצע את פעולות ההסברה כנדרש.

“הבקשה להרחיב את ההתקשרות כעת עבור פרסומים במגזר החרדי לקראת החגים ל”ג בעומר ושבועות  מבוקשת נוכח הדחיפות של הנושא, ומכיוון שהספק ערוך למתן השירותים ומסוגל לספק אותם לאלתר.

“במקביל לכך, ועדת המכרזים המשרדית הבהירה כי כל התקשרות נוספת הנדרשת לצורך קבלת שירותים תיעשה באמצעות עריכת הליך תחרותי. על-פי החלטת ועדת המכרזים המשרדית, כל התקשרות משנה שתבוצע על ידו לצורך ההתקשרות, תעשה לאחר קבלת שלוש הצעות מחיר, ככל שישנן, וקבלת אישור מהגורם המקצועי במשרד להתקשרות עם ספק המשנה שנבחר.

“ועדת החריגים המיוחדת למיניסטריון משרד הבריאות אישרה מסגרת חודשית של 2 מיליון ₪ לטובת יחסי ציבור ודברור. בקשה זו תבוצע על חשבון מסגרת זו.

“לאור האמור לעיל, הריני להמליץ על אישור ההתקשרות עם הספק בהיקף של 500,175 ₪ כולל מע”מ, עבור התקופה שמיום 5.5.2020 ועד ליום 5.6.2020 זאת לצורך מתן השירותים כאמור לקראת לג בעומר בלבד (ולא שבועות), בסכום שעל פי הגורם המקצועי במשרד הוא ההיקף המינימלי הנדרש לשם ביצוע ההסברה באופן אפקטיבי”.

הערת עורך Read IT Now: בתחילת חודש אפריל 2020 פירסמתי בחלון המבזקים של האתר: אושרה התקשרות בפטור ממכרז של משרד הבריאות [‘התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש’]: אישור תקציבי דחוף לפעולות הסברה דחופות למגזר החרדי בנושא קורונה [בהיקף 1,000,075 ₪ לחודש אפריל 2020] באמצעות  גריידינגר תקשורת בע”מ.