משרד הבינוי והשיכון מקדם חברות הזנק ישראליות בתחומי הבנייה

08:46 09.09.2018

קטגוריות: חדשנות, יזמות, פטנטים

תגים:

משרד הבינוי והשיכון מקדם חברות הזנק ישראליות בתחומי הבנייה ולראשונה השתתף המשרד בפסטיבל DLD לחדשנות שהתקיים במהלך השבוע הראשון של חודש ספטמבר במתחם התחנה בתל אביב.

בהודעת המשרד נאמר בין היתר כי פסטיבל DLD לחדשנות הוא האירוע המרכזי בתחום הטכנולוגיה והחדשנות בישראל, בו לוקחות חלק חברות גדולות, סטרט-אפים ומשלחות מרחבי העולם.

במסגרת הפסטיבל, הציגו נציגי המשרד את תוכנית ConTech לקידום ותמיכה בטכנולוגיות חדשות בענף הבנייה שמקדם המשרד, בשיתוף התאחדות בוני הארץ ומשרד הכלכלה והתעשייה.

לפני כשנתיים הקים משרד הבינוי והשיכון, יחד עם התאחדות בוני הארץ ומשרד הכלכלה, את Construction Technologies, ConTech, תוכנית לקידום ותמיכה בפיתוח טכנולוגיות חדשות לענף הבנייה. במסגרת זו, הוקם אקוסיסטם (מערך) רחב לתפעול שוטף של קהילה, הכוללת חברות הזנק וחברות שונות מכל תעשיית הבנייה, ובכלל זה קבלנים, חברות תוכנה, גופים רגולטוריים, קובעי מדיניות ומשקיעים. מערך זה תורם לקידום מיזמים העוסקים בתחום הבנייה, ומגדיל את החיבורים העסקיים בין הסטארט-אפים הישראלים לתעשייה בארץ ובחו”ל. בתוכנית משתתפות שש חברות וכיום מתקיים המחזור השני שלה.

משרד הבינוי והשיכון מפעיל ומבצע מספר רב של פרוייקטי פיתוח ובנייה, הכוללים שטחים נרחבים ועבודות הנדסיות מגוונות ובהיקפים גדולים, תחום בו קיים מקום רב לחדשנות, הן בפעילות המשרד עצמו והן בדרישות המשרד מהגורמים עימם הוא עובד.

כך, למשל, בשנתיים האחרונות הוקם מרכז שליטה (משל”ט) שמטרתו לייעל תהליכים, לחסוך זמן ומשאבים יקרים, להגביר את היעילות של ניהול הפרוייקטים ולשפר את התיאום בין הגורמים השונים, כדי לקצר תהליכי בנייה, כך שיותר ויותר דירות יגיעו לשוק מהר יותר.

במשל”ט מתנהלות פעולות של מעקב ובקרה אחר פרוייקטים של בנייה חדשה, אחר תוכניות העבודה של המשרד ואחר יישום החלטות ממשלתיות ופנים-משרדיות. בתוך זמן קצר הצליח המשל”ט לשנות את דרך החשיבה של המשרד ואת אופן ניהול תהליכי הבנייה בישראל.