משרד האנרגיה מפרסם (18.9.2019) עקרונות קול קורא לפיתוח והפעלה של מפה אינטראקטיבית לעמדות טעינה

09:08 18.09.2019

קטגוריות: רכב חשמלי/אוטונומי

תגים:

“משרד האנרגיה, בשיתוף המנהלת לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה, ממשיך לעודד את המעבר לרכבים חשמליים ולהפחתת התלות בתוצרי נפט ומעבר לתחבורה ירוקה, ומפרסם בזאת להערות הציבור את עקרונות הקול הקורא להקמת מערכת להנגשת מיקומי עמדות הטעינה העתידות להיבנות בישראל, באמצעות פלטפורמה מרכזית אחת, שתתעדכן בזמן אמת, לנוחות מיטבית עבור הציבור. בשל ראשוניות ההליך, ובטרם פרסום הקול הקורא, מבקש המשרד את התייחסות הציבור לעקרונות” בנספחים מסויימים במסמך.

המענק יינתן עבור עלות ההקמה ועלות התפעול של המפה האינטראקטיבית ובסיס הנתונים. ההסכם להקמת והפעלת המפה האינטראקטיבית ובסיס הנתונים יהיה לתקופה של עד 6 שנים. משך הזמן להקמה יהיה לתקופה של עד 12 חודשים. משך הזמן להפעלה יהיה לתקופה של 5 שנים. המשרד שומר לעצמו את הזכות להאריך את משך ההפעלה עד ל- 5 שנים נוספות.

רשאיות להתמודד בקול קורא זה חברות פרטיות וציבוריות שאינן מפעילות או בעלות עמדות טעינה ואשר מחזיקות ביישומון חינמי להורדה, עם נתוני כניסה של 100 אלף בחודש לפחות.

המשרד היקצה תקציב ייעודי לצרכי הקול הקורא. הזכייה במענק מותנית בקיומו של תקציב זמין. יובהר כי המענק יינתן רק לאחר קבלת תקציב 2020.

מאפייני היישומון: היישומון יהיה זמין לציבור הנהגים 24X7 במשך 365 ימים ויתעדכן בזמן אמת; היישומון יהיה זמין להורדה למכשירי אנדרואיד ומכשירי אפל, ויפעל גם דרך אתר אינטרנט שיהיה זמין ממחשב או ממכשיר נייד; הורדת היישומון תהיה ללא עלות; היישומון יאפשר ללקוח לשמור את פרטי כרטיס האשראי שלו, באם הלקוח מעוניין לשלם באמצעות היישומון. הלקוח יקבל את החשבונית ישירות לדואר האלקטרוני.

היישומון יכלול לכל הפחות את המידע הבא: כתובת אתר הטעינה מרחק האתר מהלקוח. מספר העמדות/שקעים באתר הטעינה. סוג העמדה וההספק הקיים: מהירה (הספק)/איטית (הספק). סוג המחברים בכל עמדה. סטטוס עבור כל מחבר: בשימוש/זמין לשימוש/ בתיקון. ועוד.

היישומון יכלול מפה דיגיטלית שתציג את כל אתרי הטעינה ותאפשר את חיפוש האתרים לפי כתובת.

היישומון יאפשר ניווט לכל עמדת טעינה באמצעות קישור אוטומטי ליישומונים Waze או Google Maps או שיהיה משולב בהן.