משרד האוצר/מרכב”ה מפרסם בקשה לקבלת מידע בנושא כלי להעתקת נתונים בין סביבות עבודה על פלטפורמת SAP

משרד האוצר/פרוייקט מרכב”ה [מחשוב רחבי כולל במשרדי הממשלה] מפרסם (23.11.2020) בקשה לקבלת מידע (RFI) בנושא כלי להעתקת נתונים בין סביבות עבודה על פלטפורמת SAP.

בבקשת המידע נאמר בין השאר כי “ממשלת ישראל, באמצעות ועדת התקשרויות מיוחדת לנושאי מרכב”ה, מעוניינת לבחון אפשרות לרכוש כלי להעתקת נתונים בין סביבות עבודה על פלטפורמת SAP. המדינה מזמינה בזאת את ספקי המערכות הרלוונטיות.

“בהמשך לבקשה זו, שוקלת הפונה להתקשר עם גוף חיצוני, אשר ייבחר בהליך תחרותי, לשם רכישת המערכת כאמור.

“לצורך קבלת החלטה בדבר תכולת ההתקשרות ואופן ביצוע ההתקשרות עם ספק, אשר יבטיח את מירב היתרונות לפונה, מבקשת הפונה לקבל מידע מגופים שונים, המפתחים בעצמם או מייצגים גופים אחרים המפתחים מערכת על פי המאפיינים המוגדרים להלן.

“לאחר שוועדת המכרזים תבחן את המידע שיכול לכלול גם בקשה להצגת הוכחת יכולות הכלי שיועבר אליה מהמציעים, תחליט הוועדה לגבי הליך התיחור ואופן ההתקשרות עם מציע באופן שיבטיח את השגת היעדים באופן המיטבי, והכל על פי שיקול דעתה הבלעדי של ועדת המכרזים.

“בקשה זו לקבלת מידע מהווה שלב ראשון של איסוף מידע והיא אינה בגדר מכרז פומבי או הליך מחייב אחר, ואין בה משום התחייבות כלשהי של הפונה להמשיך ולפעול בהליך רכש כלשהו. בקשה זו אינה מהווה התקשרות או מערכת יחסים משפטית אחרת בין הפונה לבין מי מהמציעים.

“ככל שתחליט הפונה לפעול במסגרת הליך רכש עתידי, יידרשו מציעים לעמוד בתנאי ההליך, ללא תלות אם הגישו מענה לבקשה זו, או לא. המידע שהגיש מציע במסגרת בקשה זו לא יהיה חלק מאותו הליך.

“על המציע להיות בעל ניסיון ביישום המערכת בלפחות ארגון אחד”.

תיאור מערכת מרכב”ה:

“מערכת מרכב”ה הינה מערכת רוחבית כוללת במוסדות הממשלה המבוססת על כלי SAP.

“המערכת פעילה כיום בכ- 100 משרדי ממשלה ויחידות של ממשלת ישראל ומשרתת אלפי משתמשים פנימיים ועשרות אלפי משתמשים חיצוניים.

“המערכת כוללת מגוון מודולים במערכת ה- SAP-ECC: פיננסי, תקציב, לוגיסטי, משאבי אנוש, תמיכות )פיתוח מקומי), נדל”ן, אחזקה, רכב, ניהול החוב הממשלתי וכיו”ב ומערכות נוספות. כמו כן, מופעלת מערכת מחסן נתונים ובינה עסקית. בימי אלה מבוצע פרוייקט ליישום מערכת השכר הממשלתית במודול Payroll-SAP  .

“בסיסי הנתונים של מרכב”ה הינם בטכנולוגיית  HANA. מתוכננת הסבת המערכת לגירסת HANA S/4.

“במרכב”ה מופעלים כלי אבטחת מידע רבים ומתוחכמים שלא ניתן לפרט במסמך זה.

“המערכת מהווה תשתית קריטית של ממשלת ישראל ונדרשת לעמוד בסטנדרטים גבוהים ביותר של זמינות ושרידות.

“למרכב”ה נדרש כלי שיאפשר ביצוע העתקת נתונים ממערכות SAP השונות בסביבת הייצור, לסביבות/קליינטים אחרים, הן בסביבת הייצור והן בסביבות הפיתוח, QA וסביבות אחרות.

“הצורך המיידי בתחום העתקת נתוני עובד, אולם הכוונה שהמערכת תאפשר ביצוע העתקה גם בשאר המודולים”.

* המועד האחרון להגשת מידע בנושא זה הוא 14 בדצמבר 2020.