משרד האוצר: מכרז לאספקת ציוד ושירותי תקשורת באמצעות תווך לוויני ושירותי תחזוקה עבור משרדי הממשלה (ידיעה מעודכנת)

הגוף המפרסם: משרד האוצר/החשב הכללי/מינהל הרכש הממשלתי

נושא המכרז: מכרז לאספקת ציוד ושירותי תקשורת באמצעות תווך לוויני ושירותי תחזוקה עבור משרדי הממשלה

מס’ המכרז: מכרז מרכזי מממ 25-2012

תאריך פרסום: 7 במאי 2012; מועד אחרון: 26 ביוני 2012

הערות: מינהל הרכש הממשלתי שבאגף החשב הכללי במשרד האוצר יוצא במכרז מרכזי לבחירת ספק/ים לאספקת ציוד ושירותי תקשורת באמצעות תווך לוויני ושירותי תחזוקה עבור משרדי הממשלה, יחידות הסמך, מוסדות ותאגידים נוספים עליהם חל חוק חובת המכרזים, התשנ”ב – 1992 ובכלל זה חברות ותאגידים סטטוטוריים. כמו כן, יהיה רשאים לרכוש לפי מכרז זה גופים נספחים (כגון: משרד הביטחון/צה”ל, רשויות מקומיות, מד”א, כיבוי אש וגופים נוספים אשר יאושרו על ידי עורך המכרז להתקשר עם הזוכה בתנאי מכרז זה).

מטרות המכרז: אספקת שירותי תקשורת לוויינית בפעילות שוטפת, במשברי תקשורת ובמצבי חירום; מקסום כוח הרכש של הממשלה להשגת תנאי רכישה טובים יותר למשרדי הממשלה וליחידות הסמך; חשיפת משרדי הממשלה לשירותי תקשורת חדשים; קבלת שירותי תקשורת לוויינית כוללים ומתקדמים בהתאם לצורכי המשתמשים ובהתאם ליכולות הטכנולוגיות הקיימות בשוק התקשורת הלוויינית; קבלת שירותי תקשורת לוויינית בהיקף הנדרש על-פי צורכי המזמינים ועפ”י מדיניותם; אספקת סלי שירותים הכוללים בין היתר שירותי תחזוקה שוטפים ברמה גבוהה ובהתאם לצורכי המזמינים; לאפשר למזמינים ולמשתמשים השונים יכולות שימוש ביישומים ובטכנולוגיות עתידיות מבוססות תקשורת לוויינית להפעלת יישומי DATA ודיבור, בקרות שונות וכו’ בהתאם לצורכי הארגון ובהתאם להתקדמות הטכנולוגית.

תקופת מכרז זה הינה לשישים ושלושה (36) חודשים. לעורך המכרז שמורה האופציה להאריך את ההתקשרות עם הזוכה בשישים (60) חודשים נוספים.

אין עורך המכרז מתחייב לבחור כל הצעה שהיא, והוא יהיה רשאי לבטל את המכרז כולו או חלקו, או לדחותו מסיבות תקציביות, ארגוניות או מכל סיבה אחרת לפי שיקול דעתו הבלעדי.

בין תנאי הסף: המציע מוסמך על ידי ספק שירותי הלוויין למכור/לספק את הציוד/השירותים, או לחליפין מוסמך על ידי גורם שהוסמך כאמור (הסמכת Tier 1, Tier 2); המציע עוסק באספקת השירותים הלווייניים הנדרשים לפחות שלוש (3) שנים ברצף. (שירותי טלפון לווייני, העברת תקשורת צרת סרט, העברת תקשורת רחבת סרט, בהתאם לסל המוצע); למציע רישיון אספקת שירותי בזק באמצעות לווין; למציע רישיון סחר לציוד קצה טלפוני.

במסגרת המכרז קיים תת-פרק המתייחס ל”גניבת שיחות” בו נאמר בין היתר כי על הספק לפרט בהצעתו מהן היכולות העומדות לרשותו לאיתור והתראה מפני גניבת שיחות לרבות תהליכים ללמידה, הקסת מסקנות ומניעה של מקרים עתידיים, באם קיימות.

תת-פרק מתייחס ל”גניבת מכשירים/אובדן מכשירים” בו נאמר כי הודעה על גניבה/אובדן מכשיר תימסר במוקד הספק ע”י המזמין בכפוף לאימות זיהוי. עם קבלת ההודעה על גניבה/אובדן יחסום הספק באופן מיידי כל אפשרות לשימוש בקו לצורך שיחות יוצאות ונכנסות.

במסגרת המכרז קיים תת-פרק המתייחס ל”דיווח על שימושים חורגים ו/או הונאה [FRAUD]” בו נאמר בין היתר כי הספק הזוכה יבצע בתדירות גבוהה ניתוח שימושים שוטפים של המשתמשים וזאת במטרה לגלות הונאות, גניבת שיחות וכן שימושים חורגים בשל טעויות אנוש. הספק מתחייב לספק, בכל מקרה, מידע אודות שימושי דיבור בארץ ובעולם, שימושי SMS בארץ ובעולם וכן שימושי DATA בארץ ובעולם.