משרד האוצר/החשכ”ל פירסם שורת עדכונים לגבי המכרז הפומבי לבחירת גורם מפעיל למערך הפצת השידורים בטכנולוגיה ספרתית [“עידן פלוס”]

ב- 26 במארס 2018 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: “מכרז חדש של החשכ”ל במשרד האוצר המתפרסם היום (26.3): מכרז פומבי לבחירת גורם מפעיל למערך הפצת השידורים בטכנולוגיה ספרתית [ידיעה מעודכנת]”.

ב- 10 ביוני 2018 פורסמה מטעם האוצר/החשכ”ל ההודעה הבאה: “המועד האחרון להגשת ההצעות שנקבע במסגרת מסמכי המכרז הינו 14 ביוני 2018.  מאחר וועדת המכרזים טרם פרסמה מענה לשאלות ההבהרה, המועד יידחה. הודעה בדבר המועד האחרון להגשת הצעות תועבר עם פרסום המענה על שאלות ההבהרה”.

ב- 23 ביולי 2018 פורסמה שורה של מסמכים חדשים לגבי מכרז זה. בין היתר נאמר כי המועד האחרון להגשת הצעות עודכן ונקבע ליום 2 בספטמבר 2018.

“ועדת המכרזים מזמינה את המציעים הפוטנציאליים המעוניינים בכך, לערוך סיור במרכז השידור והבקרה וכן באתר שידור נבחר. יובהר כי, הסיור נועד להתרשמות בלבד. נציגי ועדת המכרזים לא יענו לשאלות הבהרה שתישאלנה במסגרת הסיור. לאחר הסיור ייתנן מועד נוסף להגשת שאלות הבהרה (כ- 5 ימי עבודה לאחר המועד הסיור).

עוד נאמר בעדכונים לגבי המכרז: “ועדת המכרזים מבקשת ליידע את המציעים במידע שלהלן:

(א) בהתאם לדיווח שהתקבל לאחרונה מהרשות השנייה לטלביזיה ורדיו, הסכמי השכירות באתרי השידור ‘הר מרבץ’, ‘גבעת המורה’, ‘תל אל פול’ אינם בתוקף. הרשות פועלת לחידוש הסכמי השכירות.

(ב) בהתאם לדיווח שהתקבל מהרשות השנייה לטלביזיה ורדיו, בהודעה שהתקבלה ברשות השנייה לטלביזיה ורדיו לאחרונה מהספק ארליס ברודקסט [Arelis Broadcast]  נמסר כי ביום 31 במאי 2018 מונה מנהל מיוחד לספק והחלו הליכי תביעות חוב. הספק הינו חברה צרפתית טכנולוגית מתום השידור והתקשורת אשר רכשה את חברת Thomson המייצרת ומספקת את המשדרים, הציוד והשירותים הנלווים להקמת המרבבים של עידן+ וכן מתחזקת את המרבב הקיים. בין היתר, הספק מחוייב לספק חלקי חילוף למערך וכן טרם הסתיימה תקופה האחריות בגין חלק מהציוד. בהתאם לידוע לוועדת המכרזים, נכון למועד זה אין פגיעה באספקת השירותים לרשות”.

בנוסף פורסם מענה לשאלות הבהרה שהוגשו במסגרת המכרז. בין היתר נאמר בתשובות כי “ככל הידוע  לוועדת המכרזים, אין הליך פינוי לאף אתר המופעל ע”י הרשות. יצוייו כי לרשות השנייה הסכם אירוח למשדרים דיגיטליים עם חברת בזק וביניהם אתר השידור בגבעתיים (גבעת קוזלובסקי). ממידע שהתקבל מהרשות השנייה ביחס לאתר זה מתקיימים הליכים משפטיים שונים מול הוועדה המקומית גבעתיים ועיריית גבעתיים”.

עוד נאמר בתשובות לשאלות ההבהרה כי “הרשות משלמת אגרת תדרים בהתאם לתדרים שהוקצו לה בפועל (נכון להיום – שני מרבבים)”.

בתשובה לשאלה לגבי זמינות המערכת בשנים 2016-2017, נאמר כי “מבירור מול הרשות השנייה, לא היו מקרים בהם המערך הושבת באופן מלא”.

בתשובה לשאלה לגבי כמות ממירי עידן פלוס שנמכרו בחמש השנים האחרונות לפי חלוקה של DVBT ו- DVBT2, ניתנה תשובה כי “לוועדת המכרזים ולרשות השנייה אין את המידע המבוקש”.

שאלה נוספת, מתוך שלל שאלות ההבהרה שהוצגו היא “חלק מאתרי השידור המוצבים על גבי אתרים של בזק אינם ברי תחליף. ירידה מאתרים אלה עלולה להביא לפגיעה מהותית ביכולת לספק שירות. נבקשכם לפרט כיצד המדינה יכולה להבטיח שהגורם הפרטי יוכל להמשיך ולשדר על גבי אתרי השידור של בזק לאורך תקופת הפעלת המערך, בתנאים שאינם פחותים מהתנאים הקיימים?” ועל כך ניתנה התשובה כי “וועדת המכרזים סבורה כי יש מספר פיתרונות שהגורם המפעיל הפרטי יוכל לבחון ככל שתתעורר בעייה בעניין זה”.

שאלה אחרת הייתה “האם בכוונת המדינה לסיים את הליך מתן ההנחה באגרות לפני המועד האחרון להגשת ההצעות למכרז”, נאמר כי “משרד התקשורת יפעל להסדרת הנושא בהקדם בהתאם להוראות כל דין”.