משטרת שווייץ בחרה להצטייד ברכבי Tesla חדשים אבל אז נזכרו בבעיות אבטחת מידע

העיתונות השווייצרית מדווחת על בעייה לגבי פרוייקט חדש של משטרת קנטון Basel–Stadt במדינה.

המשטרה המקומית הציגה ב- 5.12.2018 את הרכב מדגם Tesla X 100D, המכונית הראשונה מבין שבע בהן היא מצטיידת ככלי רכב לתגובה בעת חירום [emergency response vehicles] כשמחירו של כל רכב כזה הינו בסביבות 141,000 דולר.

אלא שאז הסתבר כי יישום התוכנית של פריסה מלאה של כל שבע המכוניות הללו לקראת אביב 2019 עלול להשתבש וזאת משיקולי אבטחה: הובעו חששות מהעובדה שכלי הרכב הללו, המחוברים לאינטרנט, יכולים ‘להאזין’ לנהגיהם משום שפקודות מסויימות הינן קוליות [voice-activated]. נתונים מהקלטות הקול הללו עלולים, תיאורטית, להיות מאוחזרים מהשרתים של חברת טסלה.

בעייה אחרת היא העובדה שחברת טסלה יכולה להתחבר מרחוק לכלי הרכב הללו. בשנה שעברה החברה שדרגה מרחוב את מצבר הרכב שבעליו נמלט מסופת ההוריקן אירמה במדינת פלורידה.

בנוסף לכך, טסלה יכולה להגיע למידע לגבי מיקום כלי הרכב שמתוצרתה, למרות שהחברה הצהירה כי יכולת זן נגישה למספר קטן של עובדים שלה.

טסלה גם יכולה לאסוף מידע אנונימי על כיווני הנסיעה ומהירות הנסיעה של כלי רכב מתוצרתה שנמכרו בעולם, דבר העלול להיות בעייתי בכל הנוגע לרכבי משטרה.

אתר החדשות השווייצי 20 Minuten ציטט דובר משטרה שאמר כי המשטרה אינה רוצה לנתק בצורה מלאה את קשרי הנתונים בין רכבי טסלה החדשים שלה לבין החברה עצמה, וזאת משיקולי אבטחה.

כתבה (בגרמנית) מופיעה כאן.