משוב שירות פנים ארגוני נערך לראשונה בקרב עובדי המדינה: תחום מערכות המידע נמצא כבעל הציון הגבוה ביותר מקרב שירותי המטה במשרדי הממשלה

16:10 26.05.2019

קטגוריות: מימשל/מימשל זמין

תגים:

מנכ”ל משרד ראש הממשלה יואב הורוביץ הציג היום (26.5.2019) לממשלה את נתוני משוב שירות פנים ארגוני בהובלת משרד ראש הממשלה שנערך לראשונה בקרב עובדי המדינה.

בהודעת משרד ראש הממשלה נאמר כי בעשור האחרון החלו ארגונים גדולים במגזר העסקי בישראל למדוד באופן שיטתי את איכות השירות הפנים ארגוני, על בסיס ההבנה כי שירות איכותי הניתן לעובד ע”י יחידות המטה מסייע למתן שירות איכותי ללקוח בקצה.

לראשונה, נערך משוב דומה בקרב כ- 35,000 עובדים בחמישים וחמישה משרדי הממשלה ויחידות הסמך, במטרה לבדוק את איכות השירות שניתן ע”י יחידות המטה במשרדים – חשבות, ייעוץ משפטי, רכש, משאבי אנוש, מחשוב, תקציבים ותכנון מדיניות.

לדברי מנכ”ל משרד ראש הממשלה יואב הורוביץ, “מה שלא נמדד לא ניתן לשפר. משרד ראש הממשלה מוביל מדיניות של מדידה ובקרת ביצועים – בתוכנית העבודה, בהחלטות הממשלה, וכעת גם בתחום השירות של יחידות המטה. יחידות המטה הן מרכיב מרכזי וחשוב ביכולת של הממשלה ליישם מדיניות, ולשפר את השירות לאזרחים ולעסקים. אני בטוח כי המדידה השיטתית של איכות השירות בכל יחידות המטה תוביל לשיפור של ממש בתפקוד של משרדי הממשלה ותגביר את המשילות ואת האפקטיביות הממשלתית”.

במשוב, שהתבסס על סטנדרטיים בינלאומיים מקובלים, התבקשו העובדים לתת ציונים ליחידות המטה בהיבטים שונים כגון מקצועיות, זמינות, אדיבות ושותפות מטרה. שיעור המשיבים הכולל עמד על כ- 50% (כ- 17.5 אלף עובדים).

מתוצאות המשוב עולה כי שיעור שביעות הרצון הכללית של עובדי הממשלה משירותי המטה עומדת על שיעור של כ- 71%, כאשר תחום מערכות המידע נמצא כבעל הציון הגבוה ביותר (78%), בעוד שתחום משאבי האנוש התגלה כבעל הציון הנמוך ביותר (67%). ראוי לציין כי נמצאה שונות גדולה ברמת השירות בין משרדי ממשלה שונים, מה שמעיד על פוטנציאל השיפור.

בהודעת משרד ראש הממשלה נאמר עוד כי ממצאי המשוב ישמשו את מטה הממשלה לזיהוי בעיות רוחביות בתחומי השירות השונים. כמו כן, כל מנכ”ל במשרד ממשלתי יקבל תמונת מצב על רמת השירות במשרדו ביחס לממוצע הממשלתי ויוכל לגבש תכנית פעולה ממוקדת לשיפור השירות הניתן לעובדיו.

המשוב ייערך שוב בשנת 2020 במטרה להציב יעד לשיפור רמת השירות של יחידות המטה, ומשם לשיפור השירות שנותנת הממשלה לאזרחים ולעסקים.